Delar till Turbos
- Johan Tofftén
- PAR-30

- Inlägg: 122
- Blev medlem: tor 17 jan 2013, 22:02
- Presentation: Egen företagare inom eventteknik, Jobbat med tekniska lösninar för event m.m. på ps-communication sen 1993
- Ort: Sätra/Stockholm
Delar till Turbos
Köpte 4 st Turbosound TMS4 i veckan
Någon som vet var man får tag i följande till Turbosound TMS4
2 st membran till CD-101 diskanter.
Några liter med Turboblå färg
Någon som vet var man får tag i följande till Turbosound TMS4
2 st membran till CD-101 diskanter.
Några liter med Turboblå färg
- Svante Gustafsson
- PAR-46

- Inlägg: 307
- Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
- Presentation: www.supersound.se
Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang! - Ort: Falköping
- Kontakt:
Re: Delar till Turbos
Välkommen.. i Tms-4 klubben 
Här har du ersättningsmembran. passar rakt av har precis bytt två själv..
har du mer frågor tveka inte att ställa dom här, jag är rätt påläst just på dessa lådor då jag nyligen köpte 4st själv.
http://www.thomann.de/se/beyma_cp35016_diaphragma.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Här har du ersättningsmembran. passar rakt av har precis bytt två själv..
har du mer frågor tveka inte att ställa dom här, jag är rätt påläst just på dessa lådor då jag nyligen köpte 4st själv.
http://www.thomann.de/se/beyma_cp35016_diaphragma.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Inlägg: 554
- Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
- Presentation: __________________________________________________
- Ort: Luleå
Re: Delar till Turbos
Turbosounds GA i Sverige: http://www.fitzpatrick.se" onclick="window.open(this.href);return false;
/M
/M
_________________
T b a
T b a
- Svante Gustafsson
- PAR-46

- Inlägg: 307
- Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
- Presentation: www.supersound.se
Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang! - Ort: Falköping
- Kontakt:
Re: Delar till Turbos
Tyvärr har företagen dålig support på dessa lådor då dom är lite äldre. supersonic.se är generalagent för beyma i sverige? dit jag först ringde för att få tag på membran till mina "Turbo CD-101" (Ombrandade Beyma CP-300)Magnus Gustafsson skrev:Turbosounds GA i Sverige: http://www.fitzpatrick.se" onclick="window.open(this.href);return false;
/M
Det svar jag fick var att membranen till Cp-350 (nyare driver) inte passade alls i gamla Cp-300 Drivern...MEN han hade lite andra drivers liggande till "bra pris" som skulle passa perfekt
Var även ute på engelska forum där jag fick information om att dom visst skulle passa rakt av, köpte och testade och visst är det samma membran.
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!
- Johan Tofftén
- PAR-30

- Inlägg: 122
- Blev medlem: tor 17 jan 2013, 22:02
- Presentation: Egen företagare inom eventteknik, Jobbat med tekniska lösninar för event m.m. på ps-communication sen 1993
- Ort: Sätra/Stockholm
Re: Delar till Turbos
Högtalaranslutning?
XLR sitter original på dessa men jag tycker detta är sämre än Speakon.
Tycker ni att man skall spara original XLR högtalaringångar eller skall man byta till Speakon som är bättre?
XLR sitter original på dessa men jag tycker detta är sämre än Speakon.
Tycker ni att man skall spara original XLR högtalaringångar eller skall man byta till Speakon som är bättre?
- Leif Baltazars
- PAR-64

- Inlägg: 921
- Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Re: Delar till Turbos
Speak-On naturligtvis! 
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
-
Martin Nilsson
- PAR-20

- Inlägg: 67
- Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:58
- Presentation: Hej!
Martin Nilsson heter jag, glad amatör med intresse för PA och det mesta inom ljud och ljus :)
Alltid kunskapstörstande, vilket ibland kan leda till dumma frågor ;)
Delar till Turbos
Liten ovärd fråga, men hämtade i Köping?
- Svante Gustafsson
- PAR-46

- Inlägg: 307
- Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
- Presentation: www.supersound.se
Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang! - Ort: Falköping
- Kontakt:
Re: Delar till Turbos
ja, de var dessa som låg på blocket i köping..Martin Nilsson skrev:Liten ovärd fråga, men hämtade i Köping?
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!
-
Martin Nilsson
- PAR-20

- Inlägg: 67
- Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:58
- Presentation: Hej!
Martin Nilsson heter jag, glad amatör med intresse för PA och det mesta inom ljud och ljus :)
Alltid kunskapstörstande, vilket ibland kan leda till dumma frågor ;)
Delar till Turbos
Okay
Kollade in dem när jag hämtade ett par 18".
Gillar tms-4 och har dreglat efter sånna länge, så var riktigt kul att få kolla in ett par äkta
Måste ha gått för ett riktigt bra pris?
Gillar tms-4 och har dreglat efter sånna länge, så var riktigt kul att få kolla in ett par äkta
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster

