Delar till Turbos

Letar du efter något speciellt? Här kan du sätta ut dina köpes annonser!
Användarvisningsbild
Johan Tofftén
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 122
Blev medlem: tor 17 jan 2013, 22:02
Presentation: Egen företagare inom eventteknik, Jobbat med tekniska lösninar för event m.m. på ps-communication sen 1993
Ort: Sätra/Stockholm

Delar till Turbos

Inlägg av Johan Tofftén »

Köpte 4 st Turbosound TMS4 i veckan

Någon som vet var man får tag i följande till Turbosound TMS4

2 st membran till CD-101 diskanter.
Några liter med Turboblå färg

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Delar till Turbos

Inlägg av Svante Gustafsson »

Välkommen.. i Tms-4 klubben :)

Här har du ersättningsmembran. passar rakt av har precis bytt två själv..
har du mer frågor tveka inte att ställa dom här, jag är rätt påläst just på dessa lådor då jag nyligen köpte 4st själv.

http://www.thomann.de/se/beyma_cp35016_diaphragma.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: Delar till Turbos

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Turbosounds GA i Sverige: http://www.fitzpatrick.se" onclick="window.open(this.href);return false;

/M
_________________
T b a

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Delar till Turbos

Inlägg av Svante Gustafsson »

Magnus Gustafsson skrev:Turbosounds GA i Sverige: http://www.fitzpatrick.se" onclick="window.open(this.href);return false;

/M
Tyvärr har företagen dålig support på dessa lådor då dom är lite äldre. supersonic.se är generalagent för beyma i sverige? dit jag först ringde för att få tag på membran till mina "Turbo CD-101" (Ombrandade Beyma CP-300)

Det svar jag fick var att membranen till Cp-350 (nyare driver) inte passade alls i gamla Cp-300 Drivern...MEN han hade lite andra drivers liggande till "bra pris" som skulle passa perfekt ;)

Var även ute på engelska forum där jag fick information om att dom visst skulle passa rakt av, köpte och testade och visst är det samma membran.
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Användarvisningsbild
Johan Tofftén
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 122
Blev medlem: tor 17 jan 2013, 22:02
Presentation: Egen företagare inom eventteknik, Jobbat med tekniska lösninar för event m.m. på ps-communication sen 1993
Ort: Sätra/Stockholm

Re: Delar till Turbos

Inlägg av Johan Tofftén »

Högtalaranslutning?

XLR sitter original på dessa men jag tycker detta är sämre än Speakon.

Tycker ni att man skall spara original XLR högtalaringångar eller skall man byta till Speakon som är bättre?

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Delar till Turbos

Inlägg av Leif Baltazars »

Speak-On naturligtvis! :lol:
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Martin Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 67
Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:58
Presentation: Hej!


Martin Nilsson heter jag, glad amatör med intresse för PA och det mesta inom ljud och ljus :)
Alltid kunskapstörstande, vilket ibland kan leda till dumma frågor ;)

Delar till Turbos

Inlägg av Martin Nilsson »

Liten ovärd fråga, men hämtade i Köping?

Användarvisningsbild
Svante Gustafsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 307
Blev medlem: fre 23 jan 2009, 06:31
Presentation: www.supersound.se

Vi på supersound.se hjälper dig som kund med ljud & ljusanläggning samt discjockeys till just ditt arrangemang!
Ort: Falköping
Kontakt:

Re: Delar till Turbos

Inlägg av Svante Gustafsson »

Martin Nilsson skrev:Liten ovärd fråga, men hämtade i Köping?
ja, de var dessa som låg på blocket i köping..
http://www.Supersound.se" onclick="window.open(this.href);return false; Ljud-ljusanläggning & discjockeys i Skaraborg!

Martin Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 67
Blev medlem: mån 06 maj 2013, 12:58
Presentation: Hej!


Martin Nilsson heter jag, glad amatör med intresse för PA och det mesta inom ljud och ljus :)
Alltid kunskapstörstande, vilket ibland kan leda till dumma frågor ;)

Delar till Turbos

Inlägg av Martin Nilsson »

Okay :) Kollade in dem när jag hämtade ett par 18".
Gillar tms-4 och har dreglat efter sånna länge, så var riktigt kul att få kolla in ett par äkta :) Måste ha gått för ett riktigt bra pris?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster