bra livebord?
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Inlägg: 1074
- Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Ort: Umeå
- Kontakt:
bra livebord?
tja,
inför företagets utveckling behöver jag tips på bra ljusbord för att köra live på.
jag har chamsys idag som jag gillar, men det saknas en viktig funktion. jag skulle vilja kunna välja flera cuer i förväg och trycka GO för att köra igång dem. vilket iofs går med BLIND men bara med palett entries, inte cuer ..
jag har sett martin maxxyz och det verkar ha bra användargränsnitt men tänkte nåt inte fullt så dyrt eller nåt som har funnits ett tag som man kan hitta för bra pris begagnat.
nåra tips?
inför företagets utveckling behöver jag tips på bra ljusbord för att köra live på.
jag har chamsys idag som jag gillar, men det saknas en viktig funktion. jag skulle vilja kunna välja flera cuer i förväg och trycka GO för att köra igång dem. vilket iofs går med BLIND men bara med palett entries, inte cuer ..
jag har sett martin maxxyz och det verkar ha bra användargränsnitt men tänkte nåt inte fullt så dyrt eller nåt som har funnits ett tag som man kan hitta för bra pris begagnat.
nåra tips?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Re: bra livebord?
AVO går alltid hem 
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Inlägg: 1074
- Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: bra livebord?
är den lätt att köra live på? hur funkar den med avseende på det jag nämnde`? kan man förvälja ett antal cues för att exekvera dem med en gång?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Inlägg: 1023
- Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
- Ort: Uppsala
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Inlägg: 1074
- Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Re: bra livebord?
vilken modell skall man gå på och va får man ge för ett användbart avo?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Inlägg: 476
- Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
- Ort: Sverige
- Kontakt:
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Inlägg: 1023
- Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
- Ort: Uppsala
Re: bra livebord?
Pam-Pro har billiga Pearl-bord, dock pirat. (Samma tillverkare som avolites). Men då får du ju inte någon support, och det verkar behövas.
Flest inlägg när den dör vinner!
- Adam Ander
- PAR-36

- Inlägg: 282
- Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
- Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv......... - Ort: Avesta
- Kontakt:
Re: bra livebord?
Beror nog på hur stor show du har, men du tar dig nog långt med ett vanligt Pearl (2000/2004/2008).Anton Stjärnbrandt skrev:vilken modell skall man gå på och va får man ge för ett användbart avo?
Men verkar hålla på att lansera en ny version av Tigern:
http://www.avolife.co.uk/press-pack-plasa2009/
Hello, my name is Ninja.
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Inlägg: 4374
- Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Re: bra livebord?
Touchen finns! Har varit å tafsat på den, riktigt fin
- Adam Ander
- PAR-36

- Inlägg: 282
- Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
- Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv......... - Ort: Avesta
- Kontakt:
Re: bra livebord?
Coolt! När kan man köpa den?Nicke Löfgren skrev:Touchen finns! Har varit å tafsat på den, riktigt fin
Hello, my name is Ninja.
-
Björn Arnason
- Rookie

- Inlägg: 23
- Blev medlem: ons 19 apr 2006, 05:39
Re: bra livebord?
Tiger touch kommer att finnas i Sverige till försäljning i Jan -Feb nästa år .
Björn Arnason / Interlite AB
Björn Arnason / Interlite AB
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster

