bra livebord?

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1074
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

bra livebord?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

tja,

inför företagets utveckling behöver jag tips på bra ljusbord för att köra live på.
jag har chamsys idag som jag gillar, men det saknas en viktig funktion. jag skulle vilja kunna välja flera cuer i förväg och trycka GO för att köra igång dem. vilket iofs går med BLIND men bara med palett entries, inte cuer ..

jag har sett martin maxxyz och det verkar ha bra användargränsnitt men tänkte nåt inte fullt så dyrt eller nåt som har funnits ett tag som man kan hitta för bra pris begagnat.

nåra tips?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4374
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: bra livebord?

Inlägg av Nicke Löfgren »

AVO går alltid hem :D

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1074
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: bra livebord?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

är den lätt att köra live på? hur funkar den med avseende på det jag nämnde`? kan man förvälja ett antal cues för att exekvera dem med en gång?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: bra livebord?

Inlägg av Anton Gildebrand »

Avo ÄR väl ett livebord och inget annat?
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1074
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: bra livebord?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

vilken modell skall man gå på och va får man ge för ett användbart avo?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 476
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: bra livebord?

Inlägg av Johannes Tegern »

Kolla Maxxyz PC. Mycket prisvärt alternativ.

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: bra livebord?

Inlägg av Anton Gildebrand »

Pam-Pro har billiga Pearl-bord, dock pirat. (Samma tillverkare som avolites). Men då får du ju inte någon support, och det verkar behövas.
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 282
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Ort: Avesta
Kontakt:

Re: bra livebord?

Inlägg av Adam Ander »

Anton Stjärnbrandt skrev:vilken modell skall man gå på och va får man ge för ett användbart avo?
Beror nog på hur stor show du har, men du tar dig nog långt med ett vanligt Pearl (2000/2004/2008).

Men verkar hålla på att lansera en ny version av Tigern:
http://www.avolife.co.uk/press-pack-plasa2009/
Hello, my name is Ninja.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4374
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: bra livebord?

Inlägg av Nicke Löfgren »

Touchen finns! Har varit å tafsat på den, riktigt fin

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 282
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Ort: Avesta
Kontakt:

Re: bra livebord?

Inlägg av Adam Ander »

Nicke Löfgren skrev:Touchen finns! Har varit å tafsat på den, riktigt fin
Coolt! När kan man köpa den?
Hello, my name is Ninja.

Björn Arnason
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 05:39

Re: bra livebord?

Inlägg av Björn Arnason »

Tiger touch kommer att finnas i Sverige till försäljning i Jan -Feb nästa år .
Björn Arnason / Interlite AB

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster