Sgm studio 24
-
Eric Mann
- PAR-20

- Inlägg: 35
- Blev medlem: ons 12 apr 2006, 09:58
- Presentation: Frilans är the new black. (å så lite utfyllnad...)
- Ort: Borås
- Kontakt:
Re: Sgm studio 24
Tjena Gustaf!
Blir det någon affär för dig med SGM-bordet?
Nyfiken på hur det går för dig...
Vi ses å hörs.
Blir det någon affär för dig med SGM-bordet?
Nyfiken på hur det går för dig...
Vi ses å hörs.
- Gustaf Berwebrink
- PAR-30

- Inlägg: 116
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
- Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
- Ort: Falkenberg
- Kontakt:
Re: Sgm studio 24
Tjena!
Såbra att du har hittat hit!
Försäljaren är lite seg. Så jag väntar och väntar på besked.
Kanske att jag får hämta det uppe i Gävleborg.
Det var nämligen ett fint erbjudande på bordet med 4 SGM dimmrar på 24ch och 24st Par 64 1kw.
Eller jag tycker det låter bra. Vet inte vad andra tycker?
Vet att man egentligen skulle satsa på Okero.
Ha de gott Eric så ses och hörs vi
Såbra att du har hittat hit!
Försäljaren är lite seg. Så jag väntar och väntar på besked.
Kanske att jag får hämta det uppe i Gävleborg.
Det var nämligen ett fint erbjudande på bordet med 4 SGM dimmrar på 24ch och 24st Par 64 1kw.
Eller jag tycker det låter bra. Vet inte vad andra tycker?
Vet att man egentligen skulle satsa på Okero.
Ha de gott Eric så ses och hörs vi
Glödande blinders
-
Eric Mann
- PAR-20

- Inlägg: 35
- Blev medlem: ons 12 apr 2006, 09:58
- Presentation: Frilans är the new black. (å så lite utfyllnad...)
- Ort: Borås
- Kontakt:
Re: Sgm studio 24
Nu blir jag väl halshuggen och hängd av folk här, men Okero är inte allt här i världen.
Vi kör med dimmers från Electron, ett grekiskt litet företag som gör bra skit. Okero är absolut bra dimmrar, men jag har inte haft mindre problem med dom än med något annat märke.
SGM gör bra grejjer. Inte bäst, men det funkar absolut. Stirra dig inte blind på märket...
Du får titta förbi om vi är i närheten nångång! Slå en pling och ta med tjejen så snackat vi lite skit.
Ha´re!
EDIT: Rättat stavfel...
Vi kör med dimmers från Electron, ett grekiskt litet företag som gör bra skit. Okero är absolut bra dimmrar, men jag har inte haft mindre problem med dom än med något annat märke.
SGM gör bra grejjer. Inte bäst, men det funkar absolut. Stirra dig inte blind på märket...
Du får titta förbi om vi är i närheten nångång! Slå en pling och ta med tjejen så snackat vi lite skit.
Ha´re!
EDIT: Rättat stavfel...
- Jonas Wåhlström
- PAR-30

- Inlägg: 132
- Blev medlem: tis 25 aug 2009, 12:18
- Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.
Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se - Ort: Linköping
- Kontakt:
Re: Sgm studio 24
Jag tror att specrtraplus har ett azure på sin begg.lista.
http://www.spectraplus.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Sgm har jag servat ett gäng gånger och jag kan inte rekommendera dessa, men det var ioförsig gammla dimmrar.
http://www.spectraplus.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Sgm har jag servat ett gäng gånger och jag kan inte rekommendera dessa, men det var ioförsig gammla dimmrar.
- Gustaf Berwebrink
- PAR-30

- Inlägg: 116
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
- Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
- Ort: Falkenberg
- Kontakt:
Re: Sgm studio 24
spectras azure är sålt.
Dimmern jag hade tänkt köpa var sgm 612d.
Dimmern jag hade tänkt köpa var sgm 612d.
Glödande blinders
- Gustaf Berwebrink
- PAR-30

- Inlägg: 116
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
- Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
- Ort: Falkenberg
- Kontakt:
Re: Sgm studio 24
Men Erik det ska ju vara svensk;)Eric Mann skrev:Nu blir jag väl halshuggen och hängd av folk här, men Okero är inte allt här i världen.
Vi kör med dimmers från Electron, ett grekiskt litet företag som gör bra skit. Okero är absolut bra dimmrar, men jag har inte haft mindre problem med dom än med något annat märke.
SGM gör bra grejjer. Inte bäst, men det funkar absolut. Stirra dig inte blind på märket...
Du får titta förbi om vi är i närheten nångång! Slå en pling och ta med tjejen så snackat vi lite skit.
Ha´re!
EDIT: Rättat stavfel...
Måste ju gynna svenska företag så vi kommer från denhär lågkonjukturen någongång.
Ja snacka skit är du ju bra på så de kan vi göra
När, var kör du med DuoJag nästa gång?
Glödande blinders
- Niklas Elste
- PAR-64

- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: Sgm studio 24
jag känner igen det där
kan det vara det här
http://www.blocket.se/gavleborg/Proffsl ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
kan det vara det här
http://www.blocket.se/gavleborg/Proffsl ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
- Gustaf Berwebrink
- PAR-30

- Inlägg: 116
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
- Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
- Ort: Falkenberg
- Kontakt:
- Niklas Elste
- PAR-64

- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: Sgm studio 24
hade vi inte haft så mycket andra grejer så hade jag köpt det på en gång om jag hade råd
men bordet mest som ett kompliment till det vi redan har
dimmrarna ser verkligen ut som ett seriöst bygge och socor och six-bars är inte gratis så på det stora hela så
bra pris men fördyrt för mig tyvärr
men slå man ut det på pris/kanal = 1250 villket inte är farligt dyrt
som sagt var hade jag råd så hade jag nog köpt
men tänk på att det är mycket effekt vi snackar om
det är få ställen som i alla fall vi besöker som överhuvud taget kan leverera den effekten (kan vara smart att bygga om för eventuell parallell matning)
men bordet mest som ett kompliment till det vi redan har
dimmrarna ser verkligen ut som ett seriöst bygge och socor och six-bars är inte gratis så på det stora hela så
bra pris men fördyrt för mig tyvärr
men slå man ut det på pris/kanal = 1250 villket inte är farligt dyrt
som sagt var hade jag råd så hade jag nog köpt
men tänk på att det är mycket effekt vi snackar om
det är få ställen som i alla fall vi besöker som överhuvud taget kan leverera den effekten (kan vara smart att bygga om för eventuell parallell matning)
- Gustaf Berwebrink
- PAR-30

- Inlägg: 116
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
- Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
- Ort: Falkenberg
- Kontakt:
Re: Sgm studio 24
Det är lite så för mej med.
Det blir en grymt stor rigg för mej och jag funderar på att isf banta den till four-bars och dela upp dimmrarna.
Det ser inte dumt ut alls men jag undrar varför det priset. Det kan ju inte sjunka så mycket tycker man?
Funderar på om man ska ha 1000w elr 500w i p 64orna.
Vad tycker du Niklas?
Det blir en grymt stor rigg för mej och jag funderar på att isf banta den till four-bars och dela upp dimmrarna.
Det ser inte dumt ut alls men jag undrar varför det priset. Det kan ju inte sjunka så mycket tycker man?
Funderar på om man ska ha 1000w elr 500w i p 64orna.
Vad tycker du Niklas?
Glödande blinders
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Inlägg: 536
- Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
Re: Sgm studio 24
du ska 1000w vem använder något annat?
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/
- Niklas Elste
- PAR-64

- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: Sgm studio 24
Vi kör upplägget
2 x sixbar 64 1000W
2 x sixbar 56 300W
massa lösa 56or och 64or + div rörligt
Varför?
Jo liten rigg lösa 56or
mellan rigg 56or + rörligt
stor rigg 56or 64or rörligt
Men tyvärr så är det så att när man är ute och kör så har dom inte ström till ens 2x6x500W
så då får det bli 300w
att skaffa en extra uppsättning med lampor är bra då när man vet att det är skralt med strömmen så kan man dimensionera ner riggen lite
om du lägger det jämt på en matning så blir det bara 4000w per fas om nu min huvudräkning stämmer
så du klarar dig på 32 till och med 20A
när det kommer till att splitta upp 6bar till 4bar så tror jag det kan bli bökigt att få till bra på (synd på) fabrik tillverkade bars
2 x sixbar 64 1000W
2 x sixbar 56 300W
massa lösa 56or och 64or + div rörligt
Varför?
Jo liten rigg lösa 56or
mellan rigg 56or + rörligt
stor rigg 56or 64or rörligt
Men tyvärr så är det så att när man är ute och kör så har dom inte ström till ens 2x6x500W
så då får det bli 300w
att skaffa en extra uppsättning med lampor är bra då när man vet att det är skralt med strömmen så kan man dimensionera ner riggen lite
om du lägger det jämt på en matning så blir det bara 4000w per fas om nu min huvudräkning stämmer
så du klarar dig på 32 till och med 20A
när det kommer till att splitta upp 6bar till 4bar så tror jag det kan bli bökigt att få till bra på (synd på) fabrik tillverkade bars
- Gustaf Berwebrink
- PAR-30

- Inlägg: 116
- Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
- Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
- Ort: Falkenberg
- Kontakt:
- Niklas Elste
- PAR-64

- Inlägg: 2169
- Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58
Re: Sgm studio 24
av praktiska skäl
1 soca är 6ch
2 om vi subbhyr så finns det 6bars som matchar
3 det går mycket snabbare att rigga
1 soca är 6ch
2 om vi subbhyr så finns det 6bars som matchar
3 det går mycket snabbare att rigga
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster
