Sgm studio 24

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Eric Mann
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 12 apr 2006, 09:58
Presentation: Frilans är the new black. (å så lite utfyllnad...)
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Eric Mann »

Tjena Gustaf!

Blir det någon affär för dig med SGM-bordet?
Nyfiken på hur det går för dig...


Vi ses å hörs.

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

Tjena!

Såbra att du har hittat hit!

Försäljaren är lite seg. Så jag väntar och väntar på besked.

Kanske att jag får hämta det uppe i Gävleborg.

Det var nämligen ett fint erbjudande på bordet med 4 SGM dimmrar på 24ch och 24st Par 64 1kw.
Eller jag tycker det låter bra. Vet inte vad andra tycker?
Vet att man egentligen skulle satsa på Okero.

Ha de gott Eric så ses och hörs vi :)
Glödande blinders

Eric Mann
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 12 apr 2006, 09:58
Presentation: Frilans är the new black. (å så lite utfyllnad...)
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Eric Mann »

Nu blir jag väl halshuggen och hängd av folk här, men Okero är inte allt här i världen.

Vi kör med dimmers från Electron, ett grekiskt litet företag som gör bra skit. Okero är absolut bra dimmrar, men jag har inte haft mindre problem med dom än med något annat märke.

SGM gör bra grejjer. Inte bäst, men det funkar absolut. Stirra dig inte blind på märket...

Du får titta förbi om vi är i närheten nångång! Slå en pling och ta med tjejen så snackat vi lite skit.

Ha´re!


EDIT: Rättat stavfel...

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 132
Blev medlem: tis 25 aug 2009, 12:18
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.

Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Jonas Wåhlström »

Jag tror att specrtraplus har ett azure på sin begg.lista.
http://www.spectraplus.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Sgm har jag servat ett gäng gånger och jag kan inte rekommendera dessa, men det var ioförsig gammla dimmrar.

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

spectras azure är sålt.

Dimmern jag hade tänkt köpa var sgm 612d.
Glödande blinders

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

Eric Mann skrev:Nu blir jag väl halshuggen och hängd av folk här, men Okero är inte allt här i världen.

Vi kör med dimmers från Electron, ett grekiskt litet företag som gör bra skit. Okero är absolut bra dimmrar, men jag har inte haft mindre problem med dom än med något annat märke.

SGM gör bra grejjer. Inte bäst, men det funkar absolut. Stirra dig inte blind på märket...

Du får titta förbi om vi är i närheten nångång! Slå en pling och ta med tjejen så snackat vi lite skit.

Ha´re!


EDIT: Rättat stavfel...
Men Erik det ska ju vara svensk;)
Måste ju gynna svenska företag så vi kommer från denhär lågkonjukturen någongång.

Ja snacka skit är du ju bra på så de kan vi göra :)

När, var kör du med DuoJag nästa gång?
Glödande blinders

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Niklas Elste »

jag känner igen det där
kan det vara det här
http://www.blocket.se/gavleborg/Proffsl ... m?ca=9&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

det är precis det jag funderade på att köpa.
Vad tror om det
Glödande blinders

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Niklas Elste »

hade vi inte haft så mycket andra grejer så hade jag köpt det på en gång om jag hade råd
men bordet mest som ett kompliment till det vi redan har


dimmrarna ser verkligen ut som ett seriöst bygge och socor och six-bars är inte gratis så på det stora hela så
bra pris men fördyrt för mig tyvärr

men slå man ut det på pris/kanal = 1250 villket inte är farligt dyrt

som sagt var hade jag råd så hade jag nog köpt
men tänk på att det är mycket effekt vi snackar om
det är få ställen som i alla fall vi besöker som överhuvud taget kan leverera den effekten (kan vara smart att bygga om för eventuell parallell matning)

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

Det är lite så för mej med.

Det blir en grymt stor rigg för mej och jag funderar på att isf banta den till four-bars och dela upp dimmrarna.
Det ser inte dumt ut alls men jag undrar varför det priset. Det kan ju inte sjunka så mycket tycker man?

Funderar på om man ska ha 1000w elr 500w i p 64orna.
Vad tycker du Niklas?
Glödande blinders

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Gustaf Gagge »

du ska 1000w vem använder något annat?
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Niklas Elste »

Vi kör upplägget
2 x sixbar 64 1000W
2 x sixbar 56 300W
massa lösa 56or och 64or + div rörligt

Varför?
Jo liten rigg lösa 56or
mellan rigg 56or + rörligt
stor rigg 56or 64or rörligt

Men tyvärr så är det så att när man är ute och kör så har dom inte ström till ens 2x6x500W
så då får det bli 300w

att skaffa en extra uppsättning med lampor är bra då när man vet att det är skralt med strömmen så kan man dimensionera ner riggen lite

om du lägger det jämt på en matning så blir det bara 4000w per fas om nu min huvudräkning stämmer
så du klarar dig på 32 till och med 20A

när det kommer till att splitta upp 6bar till 4bar så tror jag det kan bli bökigt att få till bra på (synd på) fabrik tillverkade bars

Användarvisningsbild
Gustaf Berwebrink
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 116
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:58
Presentation: Jobbar som elektriker och driver ljud och ljusfirma vid sidan av.
Ort: Falkenberg
Kontakt:

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Gustaf Berwebrink »

Hur kommer det sig att ni kör med six-bars?
Glödande blinders

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Sgm studio 24

Inlägg av Niklas Elste »

av praktiska skäl

1 soca är 6ch
2 om vi subbhyr så finns det 6bars som matchar
3 det går mycket snabbare att rigga

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 43 och 0 gäster