Vettiga "pelarhögtalare"
- Åke Paulsson
- PAR-36

- Presentation: Kör ljud och ljus halvprofessionellt på Åke Paulsson Media.
Vettiga "pelarhögtalare"
Jag kör en del ljud i kyrkor och funderar på att köpa in några vettiga "pelarhögtalare" som är snäppet bättre än BOSE MA12. Jag har tittat lite på JBL CBT 100 eller J70. (De ska användas för solister kör och rockband med THAM-15 subbar). Någon som har erfarenhet av CBT eller liknande som vill dela med sig av sina erfarenheter.
Med vänlig hälsning Åke Paulsson
Med vänlig hälsning Åke Paulsson
- Niklas Elste
- PAR-64

Re: Vettiga "pelarhögtalare"
hörde ett par sls för några år sen som piskade ett antal LA på fingrarna
- Åke Paulsson
- PAR-36

Om du menar SLS:en med baddiskanter och 6,5" element så har jag inte hört dem, bara läst om dem. Men det är inte riktigt vad jag är ute efter, behöver vara lite mer diskret.
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Vettiga "pelarhögtalare"
Prophon har en variant som finns både som aktiv och passiv.
http://www.prophon.se/prod/Column-Line- ... 69/SWE/SEK" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.prophon.se/prod/Column-Line- ... 69/SWE/SEK" onclick="window.open(this.href);return false;
/Daniel Hedman - DAH Sound
- Åke Paulsson
- PAR-36

Daniel: Den verkar intressant, undrar hur de löst diskantfrågan om man kör dubbla lådor (jag vill ha styrning så lång ner i frekvens som möjligt), borde kunna bli en del elaka fasfel om man inte kopplar ur en diskant eller får de tillräckligt nära. Men Prophon brukar ju veta vad de håller på med. Har du hört dem? Vet du någon prislapp?
- Jonas Wåhlström
- PAR-30

- Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.
Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se - Ort: Linköping
- Kontakt:
Vi har CBT50 fantastiska lådor spelar väldigt fint kanon till tal konferens eller live musik kompletteras då med en sub.
Dessa kan jag varmt rekommendera tyvärr har jag inte hört store brorsan CBT100 men den är nog lika bra eller bättre..
MVH Jonas
Dessa kan jag varmt rekommendera tyvärr har jag inte hört store brorsan CBT100 men den är nog lika bra eller bättre..
MVH Jonas
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Vettiga "pelarhögtalare"
Den passiva kostar 14280.- och den aktiva 21996.- ex moms (riktpris).
Jag har bara provlyssnat på mässan och av det jag hörde då så tycker jag att den håller samma kvalitet som deras övriga sortiment.
Jag har bara provlyssnat på mässan och av det jag hörde då så tycker jag att den håller samma kvalitet som deras övriga sortiment.
/Daniel Hedman - DAH Sound
-
Fredrik Becker
- PAR-30

- Presentation: Fredrik Becker
Född i Dalarna bor nu i Järbo
Jobbar som ljud- och ljustekniker på Gävle Konserthus och lite frilans.
http://www.communitypro.com/productlist/430-entasys200" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns också som trevägs, inget jag har testat.
Jag tycker att Community har ett lite väl oförtjänt dåligt rykte i det här landet....
De har som många andra tillverkare både bra och mindre bra högtalare, och många tycks bara ha använt eller hört de mindre bra lådorna.
Jag tycker att Community har ett lite väl oförtjänt dåligt rykte i det här landet....
- Åke Paulsson
- PAR-36

Intressant, de är ju dessutom förhållandevis billiga. Måste nog åka och lyssna på ett par.Jonas Wåhlström skrev:Vi har CBT50 fantastiska lådor spelar väldigt fint kanon till tal konferens eller live musik kompletteras då med en sub.
MVH Jonas
- Åke Paulsson
- PAR-36

Re: Vettiga
Det blir ganska mycket pengar för fyra stycken, 57.000:- +moms att jämföra med t.ex JBL J70+basdel som kostar ungefär hälften. Men de kanske inte är helt jämförbara.Daniel Hedman skrev:Den passiva kostar 14280.- och den aktiva 21996.- ex moms (riktpris).
- Åke Paulsson
- PAR-36

Kan vara intressant Fredrik, den största modellen, 220 verkar har ett pris på knappt 1100 dollar. vet du någonstans man kan lyssna på dem?Fredrik Becker skrev:http://www.communitypro.com/productlist/430-entasys200
Jag tycker att Community har ett lite väl oförtjänt dåligt rykte i det här landet....De har som många andra tillverkare både bra och mindre bra högtalare, och många tycks bara ha använt eller hört de mindre bra lådorna.
- Jonas Wåhlström
- PAR-30

- Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.
Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se - Ort: Linköping
- Kontakt:
Du är välkommen till oss och provlyssna CBT 50 om du bor i närheten av Linköping.
Mvh Jonas
Mvh Jonas
- Åke Paulsson
- PAR-36

Tack Jonas för erbjudandet, men det blir lite för långt att åka.Jonas Wåhlström skrev:Du är välkommen till oss och provlyssna CBT 50 om du bor i närheten av Linköping.
Mvh Jonas