Ville bara nämna att...
Trots att jag oftast föredrar RCF framför EV, så valde jag att skaffa 4st ZLX12P, mycket pga. nyfikenhet, då många lovordar den, trots priset.
Jag måste säga att kvalitén verkar svårslagen för detta pris, jag har inte hunnit jämföra direkt mot andra högtalare, men efter att ha ställt in DSP lite snabbt (Live/Monitor/Treble -3db/HP 80Hz) så lämnade jag ut dem till kund (coverband), och de var nöjda och sa att de hörde sig själva klart och tydligt.
Hur ställer ni andra in DSP´n, tips?
Jag testade lite snabbt vid återlämning, och konstaterade att de inte spelar särskilt starkt, jämfört med andra högtalare i samma storlek, men då pratar vi också andra pengar.
Annars låter de helt enkelt bra, även om t.ex. diskanten inte har marknadens renaste karaktär
Jag har inte lyssnat på 15" versionen, men eftersom diskanten verkar ganska högt delad så skulle jag inte vilja kombinera den drivern med ett större baselement än 12".
Uttrycket "man får vad man betalar för" brukar jag utbrista så fort jag får tillfälle, men när det gäller ZLX så upplever jag faktiskt att jag fått lite mer än vad som stod på fakturan
Men i slutändan så skaffar jag väl fler RCF TT-lådor ändå