Har problem med att exportera shower från Chamsys MagicQ PC till en annan PC. Har provat "Backup to usb", men programmet hittar ingen usb-enhet. Har letat efter mina shower direkt på hårddisken, men dom finns inte synliga där heller. Harprovat att kopiera hela Showmappen till den andra datorn, men mina egna shower följer inte med.
Vad gör jag för fel?
Exportera show från Chamsys MQ PC
- Björn Lundin
- PAR-30

- Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
- Kontakt:
-
Sanna Strokirk-Lilja
- Rookie

- Presentation: Ljussätter, programmerar, riggar och ansvarar för teaterljus, konsertljus och miljöljus.
Re: Exportera show från Chamsys MQ PC
Du måste ange vilken port usb-minnet sitter i, tex i port "f". För att välja usb-port, tryck setup, tryck "file manager", tryck "set usb drive".
Ett annat alternativ är att gå in i program-mappen, gå till mappen "show" och kopiera showen manuellt...
Ett annat alternativ är att gå in i program-mappen, gå till mappen "show" och kopiera showen manuellt...
- Björn Lundin
- PAR-30

- Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
- Kontakt:
Tack för tipset med USB-setupen. Ska testa detta. Det andra alternativet fungerar dock inte för mej. Mina egenskapade shower finns nämligen inte i mappen "Shows". Kan inte hitta dom när jag söker på hela disken heller. Skumt, tycker jag.
-
Sanna Strokirk-Lilja
- Rookie

- Presentation: Ljussätter, programmerar, riggar och ansvarar för teaterljus, konsertljus och miljöljus.
Jag råkar också ut för att det inte går att hitta filerna ibland. Det är när jag använt mig av enttec dongeln. När jag däremot använder mig av chamsys egna wingar etc, så syns showerna och då går det att kopiera dem direkt från mappen.