Tips på trådlös dmx

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Tips på trådlös dmx

Inlägg av Mattias Carlsson »

Jag vore tacksam på tips på trådlösa dmx system som inte kostar skjortan men som funkar bra.
Har inte gett mig in på trådlös dmx än alls utan bara kört på kabel men vi tänkte i första hand bara ha trådlöst mellan dator interfacet och första enheten på t.ex. scenen, sen kör vi nog kabel emellan enheterna ändå, men just för att slippa dra en lång kabel till scen eller ljus ute på dansgolvet kunde det va skönt att ha ett sånt system

tips?

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Kontakt:

Re: Tips på trådlös dmx

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Jag har använt Lumenradio och W-Dmx.

W-Dmx är betydligt billigare (minsta modellen alltså) men nästan omöjligt att få tag på pga komponentbrist.

Lumenradio känns som en robustare produkt, men kostar lite mer.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Titta på W-DMX och Lumen Radio. Båda svenskutvecklade produkter, båda bra produkter.

@Anton; hur menar du att Lumen känns robustare? Jag tycker det känns sammasamma. Vi har använt W-DMX sen det kom med gott resultat. Utomhus vintertid - inga problem. Finn nog en del att hitta hos hyrbolagen.

Utländska tillverkare finns bland annat Show DMX från City Theatrical. Den är nog inte så vanlig i Sverige. Svenskar köper gärna svenskt ;-)
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Niklas Elste »

w-dmx finns i billigare märken med
CHAUVET WDMXT TRÅDLÖS SÄNDARE DMX

WDMXT TRÅDLÖS SÄNDARE DMX

Art.nr: 2200850325

(D) C:a pris: 3672 kr/4590.00 kr
C:a priserna är i SEK exkl./inkl. moms
Lagerstatus: Tillfälligt slut

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Är det W-DMX i Chauvets produkter? W-DMX är ett registrerat varumärke som tillhör Wireless Solution.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Niklas Elste »

som jag förstår det så handlar det om lösa moduler som dom säljer till andra
dom har armaturer med wdmx
vi har en antari haze med wdmx

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Mats: Jag syftar på de biligaste modellerna i plastlåda.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar