Är på G att köpa in ett scensläp modell litet, för trubardur, talare m.m. (15-20 kvm)
Detta ska utrustas med ljud. Är ute efter en liten rigg som oftast duger. Kan alltid hyra in annars om det skulle behövas.
Funderat på 2 toppar (15") och en bas (18") av märket DB, eller mackie.
Men nu vill jag veta vad ni tycker?!
Mvh/ Pelle
Litet pa till mobil scen.
-
Per Elm Haraldsson
- Rookie

- Presentation: Nybliven ljud och ljus beroende amatör. Har ett litet ställe på tomten som heter Pelles Bodega. Försöker med enkla medel få till lite ljud och ljus för bättre stämning. Dessutom större funderingar på G.
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Re: Litet pa till mobil scen.
Jag skulle statsa på d&b Q7 med Q-sub med D12 steg vist det kostar en slant. Men man får vad man betalar för.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Håller med MS.
Om du ska spela i offentlig miljö från en liten mobilscen kommer du knappast bli nöjd med DB eller Mackie. Köp nåt vettigt.
Leasa ett litet PA (då får du dra av hela leasingkostnaden direkt i bokföringen=bättre likviditet), Nexo, d&b....eller något av Rcf's eller Ev's bättre serier.
I den storleken du verkar prata om hade jag tagit Nexo PS15R2 med tillhörande Sub, typ LS1200 tror jag den heter.
Lite billigare än Q-riggen men ändå klart kapabel, inte riktigt i samma div. dock.
Om du ska spela i offentlig miljö från en liten mobilscen kommer du knappast bli nöjd med DB eller Mackie. Köp nåt vettigt.
Leasa ett litet PA (då får du dra av hela leasingkostnaden direkt i bokföringen=bättre likviditet), Nexo, d&b....eller något av Rcf's eller Ev's bättre serier.
I den storleken du verkar prata om hade jag tagit Nexo PS15R2 med tillhörande Sub, typ LS1200 tror jag den heter.
Lite billigare än Q-riggen men ändå klart kapabel, inte riktigt i samma div. dock.
We make good music sound great!
-
Per Elm Haraldsson
- Rookie

- Presentation: Nybliven ljud och ljus beroende amatör. Har ett litet ställe på tomten som heter Pelles Bodega. Försöker med enkla medel få till lite ljud och ljus för bättre stämning. Dessutom större funderingar på G.
Tack för snabba svar.
jo, det e klart att man får vad man betalar för. Vill gärna ha ett aktivt system då man under vintertid troligtvis kommer hyra ut systemet utan scen...
Då undrar jag vart jag kan hitta bra leverantörer av dessa system som erbjuder leasing?
jo, det e klart att man får vad man betalar för. Vill gärna ha ett aktivt system då man under vintertid troligtvis kommer hyra ut systemet utan scen...
Då undrar jag vart jag kan hitta bra leverantörer av dessa system som erbjuder leasing?
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
Leasing ordnar du själv via ett finansbolag eller via din bankkontakt.
Vem som är leverantörer hittar du via tillverkarnas hemsidor (international distributors) om du inte redan har kontakt med dem.
/M
Vem som är leverantörer hittar du via tillverkarnas hemsidor (international distributors) om du inte redan har kontakt med dem.
/M
Per Elm Haraldsson
- Rookie

Tack! Yamahas dsr serie, något att ha?