Små frontfill-lådor!
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Små frontfill-lådor!
Hepp!
Jag söker runt lite efter en smidig liten frontfill-låda, passiv eller aktiv. De ska dock vara lika stora eller hellst mindre än t.ex. Genelec 1029.
Jag vet att det finns någon liten meyer-låda med mikrofonstativ-gänga. (Inte för att jag tänkt sätta frontfillet på mickstativ....men ändå)
Då publiken ofta sitter klart lägre än scenen ska de framför allt inte bli för höga.
Tack och bock för all hjälp!
Jag söker runt lite efter en smidig liten frontfill-låda, passiv eller aktiv. De ska dock vara lika stora eller hellst mindre än t.ex. Genelec 1029.
Jag vet att det finns någon liten meyer-låda med mikrofonstativ-gänga. (Inte för att jag tänkt sätta frontfillet på mickstativ....men ändå)
Då publiken ofta sitter klart lägre än scenen ska de framför allt inte bli för höga.
Tack och bock för all hjälp!
We make good music sound great!
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Re: Små frontfill-lådor!
I den storleken tänker jag på t.ex Meyer MM4 som nog var den du menade, eller d&b E0. Handlar det om talteater eller rocknroll?
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
Det är teater/mindre musikal/halvakustisk musik.....typ....
MM4 var den jag tänkte på i första hand....E0 ser också kul ut. Dock går det fetbort om jag måste köpa en d&b D6 för att driva den....då spricker budgeten.
Behöver den dsp-kraft från D6 eller funkar det med ett random-steg?
MM4 var den jag tänkte på i första hand....E0 ser också kul ut. Dock går det fetbort om jag måste köpa en d&b D6 för att driva den....då spricker budgeten.
Behöver den dsp-kraft från D6 eller funkar det med ett random-steg?
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Jag blev tokimponerad av Meyer MM4 när jag hörde den första gången. Helt galet hur det kan finnas så mycket ljud i en så liten låda!
D&blådan behöver DSP, om du vill konfigurera preset själv så tvivlar jag inte på att det går. Jag tror dock inte att resultatet kommer bli så bra, så då är det en D6 som gäller. Dock kan du köra 8 lådor per steg.
D&blådan behöver DSP, om du vill konfigurera preset själv så tvivlar jag inte på att det går. Jag tror dock inte att resultatet kommer bli så bra, så då är det en D6 som gäller. Dock kan du köra 8 lådor per steg.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
-
Acke Andersson
- Rookie

- Presentation: Vad skall man skriva här då?
Jobbar med ljud, ljus och bild, och lite system lösningar för detta.... Lite dat blir det ju oxå.
Kolla in denna, Qube - Q106, ruggigt iponerande.
Har själv kört den i flera installationer.
http://www.qubeaudio.com/prodotti/defau ... 145164C465" onclick="window.open(this.href);return false;
Har själv kört den i flera installationer.
http://www.qubeaudio.com/prodotti/defau ... 145164C465" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Johannes Nordgren
- PAR-64

- Kontakt:
MM4 verkar ju grymma....nu enligt ganska många källor....någon som har till salu.....eller....vem säljer meyer??
-
Walter Andersson
- PAR-30

- Kontakt:
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
RCF Monitor 5 äger. http://www.luthman.se/Produkt/RCF/11/0/0/103551/MR55W" onclick="window.open(this.href);return false;
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.