Vita högtalare för installation?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Presentation: __________________________________________________

Vita högtalare för installation?

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Hej hopp!

Är det någon som kan tipsa om ett par lagerförda, bra vita toppar för installation i en pub, topparna
ska användas med ett par subbar till trubadur, bar-DJ etc. De bör ha typ 90x50-spridning eller något
i närheten av det.

Topparna ska kunna hängas vågrätt under taket.

Har tittat på JBL´s AE-/AM-serie, men det är för närvarande 5 veckors leveranstid på dessa i vitt utförande...

/M
Senast redigerad av 1 Magnus Gustafsson, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Vita högtalare för installation

Inlägg av Nicke Löfgren »

Kan du inte köpa ett par som du är "nöjd" med å sen slakta dom!

Brukar ta typ 3dar hos en målare som sprutar köksdörrar

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Presentation: __________________________________________________

Re: Vita högtalare för installation

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Jag har varit inne på den linjen också.

Det var plan 2... :)

/M

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Kontakt:

Re: Vita högtalare för installation?

Inlägg av Anders Brandén »

Har du lyssnat på Yamaha IF2108? http://www.yamahaproaudio.com/products/ ... ineup.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De ser exakt ut som Nexo PS8 och med tanke på att Yamaha nu äger Nexo så är det väl en ganska god gissning att de skulle kunna vara någon form av välgjord kopia. Hur som helst så låter de fantastiskt bra. Finns i vitt och lagerförs av Yamaha. Bra i pris ligger de också. 7500 ut till kund om jag inte minns fel.
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.

Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se
Kontakt:

Inlägg av Jonas Wåhlström »

Kolla med http://www.prophon.se" onclick="window.open(this.href);return false; de brukar funka bra till pub bar m.m finns installations lådor i vitt.

Anton Jonsson
PAR-46
PAR-46

Inlägg av Anton Jonsson »

Electro Voice ZX1 finns i vit, både som installation och mobil variant. Kostar inte särskilt mycket heller. Jag är helnöjd med mina med tanke på priset.

mvh anton

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Turbosounds plastlådor och TCS-serie finns i vitt, likaså RCF's installationsserie (c-serien). Lagerstatus får man ju kolla med generalagenten.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Då säger jag BOSE.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

Mats Lindgren skrev:Då säger jag BOSE.
Då tackar resten av forumet för att du håller på med ljus. :)
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Fast det gör jag ju inte.

Förutom ljus håller jag även på med ljud, bild, rigg, försäljning och projektering.

Bose är inte så uselt som många här vidhåller. Däremot är det inte rätt produkt för alla tillfällen som andra i ljudsverige vidhåller.
Till exempel så sitter det ett BOSE PA installerat på Star Bowling här i Göteborg och gör ett alldeles utmärkt jobb. IOFS svarta lådor, men det har ingenting med ljudåtergivningen och tydligheten att göra.

Jag gillar Bose för de vågar bryta branschtraditionen och gör saker de tror på. Senaste MA 12 EX, gjord för utomhusbruk, låter helt okej med tanke på vad de innehåller. Dessutom tål de att sitta utomhus och Bose lämnar 5 års garanti.

Jag väljer inte Bose om jag ska mixa livekonsert med många i bandet och spela för stor publik. Jag väljer däremot Bose om det ska sitta i en installation som ska gå i många år och där inte kunden alltid är så mycket ljudtekniker. Då väljer jag också Bose slutsteg och Bose processorer.

I andra sammanhang väljer jag D&B, men då är det också andra pengar involverade. Rätt produkt för rätt tillfälle.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Skriv svar