De två yttre står upp, de två inre ligger ner i ytterkant på scen enligt dina mått, allt utan tidskompensation. Är placeringen av högtalarna och rummet rätt? Det är ju ingen idé att börja labba med delaytider om förutsättningarna inte stämmer. Bilden är klickbar så ser du placeringen bättre.Niklas Elste skrev:Per Johanson skrev:
Är detta rätt? Jag har valt solida ytor runt om i rummet.
jap ganska hårda sidoväggar bak väggen halva väggen dämpskivor
Föreställer bilden hur det skulle bli med 4 subbar över en jämn yta och dom 2 på hörnen delayade?
Eller är alla bara i fas?
Placera 1 st baslåda i varje hörn eller alla på en sida?
-
Per Johanson
- PAR-64

Re: Placera 1 st baslåda i varje hörn eller alla på en sida?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
- Niklas Elste
- PAR-64

ja dom högtalarn är nästan rätt som det ser ut nu
dom liggande är under dom stående
utsläckningen liknar nästan det jag har upplevt i lokalen
Den riggningen jag hadde tänkt med delay skulle ha subbarna fördelat jämt över hela ytan
dom liggande är under dom stående
utsläckningen liknar nästan det jag har upplevt i lokalen
Den riggningen jag hadde tänkt med delay skulle ha subbarna fördelat jämt över hela ytan
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Tack per för skisserna, om jag tolkar det hela rätt så är det alltså bättre att fördela ut basarna jämt längs en långsida, än att ställa en i varje hörn? Oavsett polvändning eller inte.
//Jonas - ljudoljus.net crew