Ni som vet!=)
Vilken är den bästa mest prisvärda trådlösa vocal mikrofonen?
Den skall användas innom klassisk hårdrock ala 80 tal och inget geni på mickteknik
Tack på förhand!
//Fredrik

Tänk över det ordentligt med att köpa begagnat. Risken e att det blir snart olaglig. Det e lite omändringar på vilka frekvenser som kommer att gälla i framtiden och hur det ska bli med tillstånd mm. Jag vill oxå köpa in lite mer trådlöst men jag väntar tills allt e klart om vad som gäller. Det e så att framtida frekvenser kommer att bli mellan 470 till 790 Mhz Men hur det blir med tillstånds krav är ännu inte klart. Men på frekvensbandet 863 till 864 Mhz så kommer det i fortsättningen att va licensfritt för 10mW sändare. Men det finns så mycket annat skit där. Sen är det på tal om att eventuellt så kan det bli ett hål mitt i 800Mhz bandet som används idag även där e det fortfarande oklart hur det bli.Fredrik Engström skrev:Hej tack för svar!
Ville från början ha tag in en trådlös ksm9 men insåg att jag inte kan lägga dom stålarna
på en mikrfon, och att få tag i ett beggat system är väl omöjligt??
Nicke! Vad kostar ett sånt beggat i bra skick? nån som vet ca?
Är det ngn som vill bli av med ett?
//Fredrik

Medhåll. ew100 eller beggad Shure.Anton Stjärnbrandt skrev:om du menar prisvärt som i billigt och ändå okej så kolla på senneheiser ew100 serien.

Annars kan du ta en titt på Mipro. De har väldigt prisvärda system.Per Johanson skrev:Jag röstar för en sladdmick. Om du inte dansar.

Per Johanson skrev:Jag röstar för en sladdmick. Om du inte dansar.
Kod: Markera allt
++;

Och då låter det... massor!Hasse Queisser skrev:Minns inte om det var PGX, men en del av Shures lågprissystem glappar i batterikontakten. Usel konstruktion utan någon som helst fjädrande funktion som håller batteriet på plats.

Skulle du köpa en nissan micra -82 med aston martin-kaross för 5.000kr om säljaren hävdade att den är minst lika bra som en ferrari?Christopher Rosenstam skrev:4 st mikrofoner med mottagare för 3995:-, dock med fasta frekvenser..
Någon som har testat JJ Labs mikrofoner, läste en snabb kommentar på ett forum om ett band som var jäkligt nöjda med dom och han påstod att ljudet var jämförbart, eller nästan bättre än Shure SM-58..
Har även kollat på AKG's WMS40 PRO VOCAL DUAL för runt 2700:-
med tanke på priset så ligger JJlabs högt, med tanke på dom 4 mickarna..
Vad ska man ta?

Har använt PGX en hel del, och har inte haft problem med detHasse Queisser skrev:Minns inte om det var PGX, men en del av Shures lågprissystem glappar i batterikontakten. Usel konstruktion utan någon som helst fjädrande funktion som håller batteriet på plats.

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster