Hej. Jag ska micka upp lite olika stråkar. Vad använder Ni för mikrofoner? Hur placerar ni dem? Hur gör ni t.ex om en violinist inte vill ha trådlöst men ändå vara rörlig för att inte få kabeln hängandes i vägen eller på ett oproffsigt sätt i denna eliganta miljö en finklädd stråkorkester kan utgöra.
/Thomas
Uppmikning stråkinstrument?!
-
Thomas Nilsson
- PAR-46

- Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
- Kontakt:
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Re: Uppmikning stråkinstrument?!
Man får ge dem lite extra kabel och bära av den i bälte eller motsvarande.
Mikrofon? En vanlig bra mygga på B&K's gummiklämbit inne vid stallet.
Mikrofon? En vanlig bra mygga på B&K's gummiklämbit inne vid stallet.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
- Jacob Henriksen
- PAR-30

- Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".
Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen. - Ort: Bollnäs
- Kontakt:
- Anton Stjärnbrandt
- PAR-64

- Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
- Kontakt:
jag provade BG staaf myggorna för nån vecka sen, hade inget att klaga på.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !
http://www.star-audio.se
http://www.star-audio.se
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jag använder BG staff mikar när jag mikar stråk. Det man inte får glöma e ett puffskydd även om man kör inomhus.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mikke Johansson
- Rookie

- Kontakt:
Anton Stjärnbrandt skrev:jag provade BG staaf myggorna för nån vecka sen, hade inget att klaga på.
Ja, och visst var det en trevlig dag
Kan också rekommendera BG Staaf-systemet ("Knott"). Hittas lämpligen via Google.