Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Om ni är trötta på pajkastningen och annat bus så är nu ljusbloggen uppdaterad med Lucas Lindholms fantastiska bilder mer mera från första repdagen i 2:a chansen.
Alltså, jag tycker inte att hantverket som utförs är dåligt, om det nu är nån som tror det. För att leva i den här branschen måste man emellertid stå ut med att separera sin insats och dess kvalitet från det som Finansiärerna uppskattar och The Alleged Talent presterar.
Och dessutom; även om Den Så Kallade Talangen har för avsikt att presentera nåt som inte stämmer med ens egen spellista i musikspelaren, så får man liksom göra ett bra jobb ändå. Kan man inte det får man väl göra nåt annat, som att vända burgare. (eller designa backbonenät till Sveriges Radio eller nåt annat man har fallenhet för som inte står i konflikt med den egna smaken.)
Jag stämmer härmed in i Morgans hyllningskör och preciserar därmed min tveksamma inställning till arrangemanget till att gälla just själva arrangemanget och inte de proffs som gör jobbet. Och så har varit fallet hela tiden. Om nån nu trodde nåt annat. Som sagt.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Hur mycket rörligt ljus har ni över publiken? Såg på bilder från globen nyss och det såg uta att va en del.
Eller har ni lite mera ljus nu bara för att det är final?
Marcus Holm skrev:Hur mycket rörligt ljus har ni över publiken? Såg på bilder från globen nyss och det såg uta att va en del.
Marcus Holm skrev:Hur mycket rörligt ljus har ni över publiken? Såg på bilder från globen nyss och det såg uta att va en del.
20xVL3000S
26xVL3000W
6xVL3500W
31xVL2500S
20xVL2500W
5xVL1000Arc
10xVL5 ClearLens
10xMAC2000S
20xDTS Delta Led
12xImpression LED
34xColorBlocks
12xAtomic Strobes med scrollers
12xLP1200
2x2.5kW Aramis
22x2kW ARRI Fresnels FCTB
3xRedHead FCTB+Frost
8x4-lights
LED Screens
Barco MiTrix
Barco Mistrip
Flexiscreen
FOH
2xGMA Fullsize
2xGMA Light
3xNSP
2xHippotizer V3HD
3xNetgear switch
1xCity Theatrical AB Switch
2xFolson image pro HD
1xBarco matrix pro
1xFolson screenshaper
1xChromatex intermedia converter
1xChromatex led display controller
22 bildskärmar av olika format
1xEspressomaskin (UPS:ad)
Hah! The Behringer of switches! Eller nästan, i alla fall.
Det förvånar mig storligen och oupphörligen att seriöst
tunga produktioner som lägger fett med pengar på det
de förstår sen springer raka vägen till Biltema och köper
simplaste möjliga hemmaskräp så fort det är frågan om
Ethernet.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Hah! The Behringer of switches! Eller nästan, i alla fall.
Det förvånar mig storligen och oupphörligen att seriöst
tunga produktioner som lägger fett med pengar på det
de förstår sen springer raka vägen till Biltema och köper
simplaste möjliga hemmaskräp så fort det är frågan om
Ethernet.
Måns! Vi har hittills inte haft några problem med Netgear's produkter. Därav har vi använt dom på både stora och små gigg. Det behovet som ljusanläggningen har av switcharna är inte stort. Vi använder ej nån form av management utan mer som splitters.
Jag kan säga samma om mina tre Behringercomposers. Inga problem. Låter OK. Gör sitt jobb. Med tanke på att det är originalcomposern, inget annat, så borde det vara OK. Eller?
Nähä, tänkte inte det.
Bullen: Vad händer om de lägger av?
Not 1: Jag har också haft NetGear till att göra saker, ganska viktiga (min egen dator på kontoret), men aldrig att jag skulle göra produktionskritiska saker på dem. Och jag pysslar faktiskt med att klappa och sköta Internet åt Public Service, så förhoppningsvis har de tyckt att jag fattar vad jag håller på med..
Jag kan säga samma om mina tre Behringercomposers. Inga problem. Låter OK. Gör sitt jobb. Med tanke på att det är originalcomposern, inget annat, så borde det vara OK. Eller?
Nähä, tänkte inte det.
Bullen: Vad händer om de lägger av?
Not 1: Jag har också haft NetGear till att göra saker, ganska viktiga (min egen dator på kontoret), men aldrig att jag skulle göra produktionskritiska saker på dem. Och jag pysslar faktiskt med att klappa och sköta Internet åt Public Service, så förhoppningsvis har de tyckt att jag fattar vad jag håller på med..