Valbart passivt och aktivt, Hur?
- Mikael Hedman
- PAR-36

- Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.
Valbart passivt och aktivt, Hur?
Har en högtalare (TurboSound TMS-2) med inbyggda passiva filter, vill kunna köra denna med dom andra som jag har som endast är aktiva, men vill även behålla filtren så jag kan köra den "single" om det skulle behövas! Förslag på hur göra?
Har för mig filtren var kopplade på detta sätt!
Se bifogad bild!
Så frågan är om jag bara kan sätta in en strömbrytare på ingående kablar (In Passivt) till filtren och sedan lägga in kablar direkt på elementen till det aktiva (In Aktivt)?
Tänkte mest på att det borde ju fungera, men vad händer om jag inte har samma delningsfrekvenser aktivt som det är passivt?
Har för mig filtren var kopplade på detta sätt!
Se bifogad bild!
Så frågan är om jag bara kan sätta in en strömbrytare på ingående kablar (In Passivt) till filtren och sedan lägga in kablar direkt på elementen till det aktiva (In Aktivt)?
Tänkte mest på att det borde ju fungera, men vad händer om jag inte har samma delningsfrekvenser aktivt som det är passivt?
- Bilagor
-
- Delning.jpg (17.3 KiB) Visad 4364 gånger
Senast redigerad av 1 Mikael Hedman, redigerad totalt 0 gånger.
-
Jonas Areskough
- PAR-46

Ja du ska ju ha strömbrytaren således så att kraften från slutsteget inte når filtret, dvs att du ska sätta den på kabeln från filtret till högtalaren på respektive bas, mid, hig. det räcker ju att bryta en pol på varje krets bara så har du mindre felmarginal. och det finns ju brytare med oberonde 2-8 poler så försök hitta en sådan så slipper du ha flera brytare
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Jonas Areskough
- PAR-46

- Mikael Hedman
- PAR-36

- Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Mikael Hedman
- PAR-36

- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Andreas Vinnberg
- PAR-20

- Presentation: Kommer ursprungligen från Dalarna men har emigrerat till Göteborg för studier. Elektroingenjör på visitkortet men jobbar minst lika mycket med ljud och ljus.
- Kontakt: