Problem med Beyma 15" M-300 element
-
Magnus Lindh
- PAR-20

- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån 13 mar 2006, 23:34
- Ort: Vetlanda
- Kontakt:
Problem med Beyma 15" M-300 element
Beyma 15" M-300 element med ett litet problem!
Från kontakterna på elementet där plus kabeln går.
Sedan när det går ihop med konan, där det sitter nån sorts svart massa runt är det ett märke, utav någon konstig anledning. Det ligger alltså ett glapp där, lägger man fingret löst på så spelar elementet.
Hur löser jag detta problem smidigast? Vågar jag löda på detta ställe? utan risk för att bränna i konan eller liknande?
Kanske inte är nån expert på att förklara men hoppas ni förstår vad jag menar!
Tack på förhand
Mvh Magnus
Från kontakterna på elementet där plus kabeln går.
Sedan när det går ihop med konan, där det sitter nån sorts svart massa runt är det ett märke, utav någon konstig anledning. Det ligger alltså ett glapp där, lägger man fingret löst på så spelar elementet.
Hur löser jag detta problem smidigast? Vågar jag löda på detta ställe? utan risk för att bränna i konan eller liknande?
Kanske inte är nån expert på att förklara men hoppas ni förstår vad jag menar!
Tack på förhand
Mvh Magnus
- Leif Baltazars
- PAR-64

- Inlägg: 921
- Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Ort: Gävle
- Kontakt:
Kontakta Peter på Ljudimporten i Gävle. 026-107900. Han gör detta ständigt på D.A.S. elementen där kopparflätan ärgar sönder.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
-
Martin Cargerman
- PAR-20

- Inlägg: 71
- Blev medlem: mån 22 okt 2007, 18:13
- Ort: stockholm
- Mikael Hedman
- PAR-36

- Inlägg: 256
- Blev medlem: tis 26 aug 2008, 12:16
- Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.
- Ort: Sundsvall
Ta en kniv och skrapa bort den svarta massan, pilla lös kabeln, klipp kabeln där du tror brottet ligger, löd ihop kablarna igen, limma fast kabeln igen med ett halvhårt lim, så är du safe igen!
Se helst till så att lödningen hamnar så nära dammkåpan som möjligt, så den inte hamnar på undersidan konen!
det kan vara ganska svårt att löda den kabeln, det ligger något på den, så se till att ha något som du kan skrapa kabeln med så du kommer åt kopparen i kabeln!
det kan vara ganska svårt att löda den kabeln, det ligger något på den, så se till att ha något som du kan skrapa kabeln med så du kommer åt kopparen i kabeln!
-
Daniel Noise Johansson
- PAR-20

- Inlägg: 94
- Blev medlem: tor 08 feb 2007, 19:07
-
Magnus Lindh
- PAR-20

- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån 13 mar 2006, 23:34
- Ort: Vetlanda
- Kontakt:
-
Daniel Noise Johansson
- PAR-20

- Inlägg: 94
- Blev medlem: tor 08 feb 2007, 19:07
-
Magnus Lindh
- PAR-20

- Inlägg: 97
- Blev medlem: mån 13 mar 2006, 23:34
- Ort: Vetlanda
- Kontakt:
-
Daniel Noise Johansson
- PAR-20

- Inlägg: 94
- Blev medlem: tor 08 feb 2007, 19:07
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Inlägg: 1890
- Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
- Ort: Skövde
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster

