Hur ställa in steg efter högtalare?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Inte bara att det är olika i olika kommuner, det varierar från timme till timme och med vilken fot man trädde först igenom kallingarna när man klev upp.

Men i Falkenberg och Gävle kommuner är det ganska lika. 8)
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Hur är det med höger och vänster då?

Förlåt. Nu ska jag vara tyst.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1074
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

finns ju massor av passivt delade aktiva högtalare :)

jag tror det är rätt många som glömmer bort det där med gain och ingångskänslighet när man sätter ihop sina riggar. hur många har ens kollat upp vilken gain stegen har osv?

sub-topp är ju rätt lätt att lyssna sig till en bra balans, men när det kommer till 2-vägs aktiva toppar är det ju väldigt viktigt att man får det rätt från början.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Inlägg av Mikael Thieme »

Anton Stjärnbrandt skrev:när det kommer till 2-vägs aktiva toppar är det ju väldigt viktigt att man får det rätt från början.
De är ju normalt ganska rätt ihopplockade från fabrik... men du kanske syftar på aktivt delade passiva toppar? :roll: :wink:

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster