Kreativ ljusdesign för scen och event

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa

Inlägg av Anton Gildebrand »

Jag har läst lite om den och hört lite om den. Du kan kolla lite mer på Boomtown, det är väl dom som har hand om den även om den finns med bland högskolan dalarnas utbildningar. vad jag har hört så ska det vara mycket praktik/jobba utanför skolan.
Flest inlägg när den dör vinner!

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Calle Brattberg »

Det finns flera medlemmmar här på forumet som går på Boomtown i Borlänge, De kan säkert ge dig en bra bild om hur det är att gå där, Jag har själv haft kontakt med eleverna där bla genom att de var med och jobbade under Melodifesivalen 08 i Västerås samt andra evenemang. Utbildningen är väldigt praktiskt orienterad, så det är mycket hands on på utrustning och ljusbord och även med gästlärare som fortfarande är mycket aktiva inom ljusdesign och teknik och även ljusbordsutveckling.

Jag tycker det verkar vara en bra utbildning, med bra bredd och engagerade elever och lärare, iallafall de jag har träffat.

mvh
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Användarvisningsbild
Anders Herbertzon
PAR-20
PAR-20
Presentation: http://krafty.se
http://highvoltagedesigns.se

Inlägg av Anders Herbertzon »

Tycker att Calle sammanfattade utbildningen riktigt bra.
Hur det går efter utbildningen är svårt att svara på eftersom vi är första kullen som går nu...
/ Hebbe

Användarvisningsbild
Christine Carlsson
Rookie
Rookie
Presentation: Läst Kreativ ljusdesign för scen och event på Boomtown

Inlägg av Christine Carlsson »

De ämnen vi läser är bla. ellära, färglära, projektledning, datorkommunikation, logistik och riggsäkerhet mm.
Programmet är tvåårigt och går under Högskolan Dalarna/Boomtown.
De bord vi har lärt oss är bla. Congo, GrandMA, Hog2 och 3 med flera.
Våra huvudlärare (Tanja Jörgensen och Peter Pihlblad) och föreläsare som Calle Brattberg, Peter "Angry" Andersson, Bullen Lagerbielke, Fredrik Jönsson med flera är alla otroligt kompetenta inom sina yrken och vi har haft många givande och intressanta föreläsningar med dessa otroligt duktiga tekniker/designers.
Vi har många verkliga projekt både inom och utanför skolan.
Mer info finns på www.boomtown.nu
Har ni fler frågor är det bara att ställa dem här på forumet eller skicka iväg ett mail så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Om någon är intresserad av utbildningen och vill komma och kolla på skolan är det bara att höra av sig till någon på Boomtown.
Hoppas ni fått svar på åtminstone några av era frågor!

Hälsningar

/Christine (elev på Boomtown)

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Då börjar det bli dags för intresserade att söka till Kreativ Ljusdesign för scen & Event. Sista ansökningsdag är 15/4, så ni har 2 månader på er!

Ni hittar mer information om utbildningen via bannern på forumet. Inom kort kommer en speciell undersida med ansökningsinformation att läggas upp.

Passa på att ställa frågor om utbildningen, ett par personer här går just nu utbildningen och ställer säkert upp på en liten frågestund!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Christine Carlsson
Rookie
Rookie
Presentation: Läst Kreativ ljusdesign för scen och event på Boomtown

Inlägg av Christine Carlsson »

Jajjemen! Det är bara att fråga på!

Som jag skrev tidigare i tråden så är det bara att höra av sig till Boomtown om ni är nyfikna på att gå utbildningen. Personalen visar er mer än gärna runt i lokalerna om så önskas och vi nuvarande elever svarar mer än gärna på era frågor :)

Skriv svar