Jag tycker du ska tänka om....
Hur litet är rummet?
För en Par64 är en stor armatur, det är kanske är så att allt som är större än Par20 eller Par30 kommer upplevas stort och klumpigt i rummet.
Dessutom tror jag att de en Par64 LED ger för mycket ljus.
Mitt tips är Par16 med 12v halogen, de ger överlag ett bra ljus(lite beroende på vilken ljuskälla du använder) och sen sätta på filter på dem om det behövs.
Sen om det är ett litet rum och om du ska spela musik, då kanske inte en movinghead är något bra alternativ, eftersom en movinghead låter, både när den står still och när den rör på sig. Dessutom ger 250w väldigt mycket ljus i ett litet rum.
Jag hade istället använt mig av t ex goboprojektioner med låga ljusnivåer. 50-100w halogen är alldeles lagom för ett litet rum.
Och så hade jag kollat på fiberoptik, led-lister och annan belysnings som går att dölja i möbler och inredning. Det kommer bli mycket billigare för dig och dessutom mycket snyggare. Men kommer kräva en del speciallösningar, en hel del funderande och mycket provande för att komma fram till vad som fungerar i ditt rum.
Hoppas jag inte har dömt dig för hårt...
Men jag tror du kommer bli besviken om du köper Par64 med led och movingheads...