Sitter bara o funderar på anledningen till att så många bygger egna högtalare.
Hyr ni ut dem?
Använder ni för egna spelningar?
Säljer ni?
Curiosity killed the cat, men vafasen då...

Tvärtom, vill man satsa på riktig high end så måste man bygga själv.gzede skrev:om man är händig av sig, har verktygen och kunskapen, så kan jag tänka mig att man bygger egna högtalare för att få dem att passa ens egna behov, för att spara pengar och kanske ibland för att tjäna pengar.
bara för att man bygger eget behöver man ju inte använda bilbasar och piezodiskanter liksom

Problemet är att de flesta "fräcka" lådorna har specialdetaljer som är svåra att göra själv, eller åtminstone inte lönar sig att göra i små serier. Jag tänker på stora glasfiberhorn, wavegiudes i HF-delen på line-arraylådor osv.DJR skrev:Ett annat alternativ är att ragga upp ritningarna till någon låda av "fräckt namn" (som nån uttryckte sig), stoppa i samma element som originalen, göra den slutgiltiga finischen själv o spara massa pengar o endå ha i princip samma låda till halva kostnaden.

cyberpunk skrev: Problemet är att de flesta "fräcka" lådorna har specialdetaljer som är svåra att göra själv, eller åtminstone inte lönar sig att göra i små serier. Jag tänker på stora glasfiberhorn, wavegiudes i HF-delen på line-arraylådor osv.

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster