Jag har hört det och jobbat lite med det, men är inte speciellt imponerad. En folkhögskola i trakten köpte två för dryga 50kkr och är helnöjda. Själv tycker jag att det saknas en del i över registret och en hel del där nere (det beror säkert på hur många basar man har, jag har kört på en och två). Visst är det jävligt smidigt om man åker runt som trubadur att kunna bära instrument och PA med två händer, men som Bose beskriver ska man kunna köra rockband för flera hundra pers, något som jag aldrig skulle få för mig. Det blir aldrig något riktigt tryck och basen säger ifrån ganska snabbt om man försöker lägga ut lite baskagge.
Summan av kardemumman, den gamla sloganen "No highs, no lows - must be Bose" är återigen aktuell och för de pengarna skulle jag nog köpa något annat.
Bose MA12
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Kontakt:
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Gällande MA12 så skulle jag hellre lägga pengarna på LDS lådor. Vasateatern hade tidigare MA12. Jag upplevde att det var väldigt nära mellan tillräckligt med nivå och distortion (och då kör jag bara sång som ska förstärkas över en 20manna-orkester). Det är möjligt att det skulle funkat bättre om man hade bättre processing än delningsfilter + EQ på masterutgången eller haft lite längre pelare.
Vasan bytte sedan till LDS och skillnaden är som natt och dag. Jävlar i min lilla låda vad de där är kompetenta till teater och musikal.
Vasan bytte sedan till LDS och skillnaden är som natt och dag. Jävlar i min lilla låda vad de där är kompetenta till teater och musikal.
"This is the updated input list"
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Ett specialbygge som är smalare än LDS800 (möjligt att det är samma som på Stora Teatern i Linköping) i prosceniekanten samt SP-88 på raden.
Jag gillar LDS lådor skarpt, efter att ha kranat dem på Oscars och Vasan samt hört dem på Maxim (Avenue Q). Riktigt välljudande låda.
Jag gillar LDS lådor skarpt, efter att ha kranat dem på Oscars och Vasan samt hört dem på Maxim (Avenue Q). Riktigt välljudande låda.
"This is the updated input list"
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.