Eurovision Song Contest 2008
-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Mycket snygg scen må jag säga!!!
Dock är väl bidragen hittils inte mycket att hurra för...
Dock är väl bidragen hittils inte mycket att hurra för...
//Magnus - Fegge & Mattes
-
Dan Karlsson
- Rookie

- Magnus Lindgren
- PAR-64

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
-
Oscar Edvardsson
- PAR-20

Vill ge credd till ljus (och ljud), me like! Men håller med Mr. Jerkrot, inte mycket att hurra för när det kommer till bidrag.
Sen undrar jag hur mycket rök som används under en kväll? (Typ idag) Såg ut som det låg en haze ungefär hela tiden (såg inte hela), och byggnaden är ju inte så jätteliten... Det kanske bara var damm, vad vet jag?
Sen undrar jag hur mycket rök som används under en kväll? (Typ idag) Såg ut som det låg en haze ungefär hela tiden (såg inte hela), och byggnaden är ju inte så jätteliten... Det kanske bara var damm, vad vet jag?
Man lär sig så länge man lever...
-
Mikael Thieme
- PAR-64

- Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
Eftersom jag alltid tycker likadant som Thieme måste jag också säga att det var snyggt
Det är dessutom alldeles sant.
Men vad är det för bidrag de släpper fram? Barn-TV har världens möjlighet att signa nya programledare/artister-som-uppträder-i-Lilla-Sportspegeln/programformatsidésprutor.
Men vad är det för bidrag de släpper fram? Barn-TV har världens möjlighet att signa nya programledare/artister-som-uppträder-i-Lilla-Sportspegeln/programformatsidésprutor.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"
-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
Ok. Skall försöka att tillgodose herr Thiemes önskemål.
Svenskar i Belgrad:
Ljus & Screen Design:
Per Sundin
Ass.LD/Op:
Scen
Danne Persson
Emma Landare
Publik
Emma Westerberg
VideoGrafik
Timo Kauristo
Led Graphics art director:
Mikael Varehelyi
Pixelflyttare:
Peppe Tannemyr
Lennart " Korven" Wåhlin
Bildproducent:
Sven "Stojan" Stojanovic
Scripta:
Sara Tjärnberg
Playback Unit Op:
Oskar Meijer
Vision mixer:
Anders Olsson
Kamera:
Tomas Antonsson
PO Lantto
Pelle Vädel
Steadycam:
Johan Sandklef
Stefan Eriksson
Kran:
Tocke Wingård
Kristian Öryd
Räls:
Stefan Skimmerstrand
HDR
Bo Wahlberg
Anette Henriksson
Technical Managers:
Einar Widgren
Per Jönsson
David Louden
Thomas Larson
Andreas Johansson
Bing:
Irene Wiklund
Thomas Dewall
A-Ljud:
Fredrik Stålne
Ulf Östling
Ronny Cohen
EVS Op:
Stefan Silfver
Technocrane Op:
Kalle Grahm
Olle Nilsson
Dutch head Op:
Sebastian Segerstedt
Tech.Ass:
Per Sanden
Dennis Bergkvist
Andreas Vegel
Studioman:
Henrik Von Zwiebergk
Rigger för Stage One:
Lasse Jedemark.
Tror att jag fått med Alla svenskar nu.
//Dane
Svenskar i Belgrad:
Ljus & Screen Design:
Per Sundin
Ass.LD/Op:
Scen
Danne Persson
Emma Landare
Publik
Emma Westerberg
VideoGrafik
Timo Kauristo
Led Graphics art director:
Mikael Varehelyi
Pixelflyttare:
Peppe Tannemyr
Lennart " Korven" Wåhlin
Bildproducent:
Sven "Stojan" Stojanovic
Scripta:
Sara Tjärnberg
Playback Unit Op:
Oskar Meijer
Vision mixer:
Anders Olsson
Kamera:
Tomas Antonsson
PO Lantto
Pelle Vädel
Steadycam:
Johan Sandklef
Stefan Eriksson
Kran:
Tocke Wingård
Kristian Öryd
Räls:
Stefan Skimmerstrand
HDR
Bo Wahlberg
Anette Henriksson
Technical Managers:
Einar Widgren
Per Jönsson
David Louden
Thomas Larson
Andreas Johansson
Bing:
Irene Wiklund
Thomas Dewall
A-Ljud:
Fredrik Stålne
Ulf Östling
Ronny Cohen
EVS Op:
Stefan Silfver
Technocrane Op:
Kalle Grahm
Olle Nilsson
Dutch head Op:
Sebastian Segerstedt
Tech.Ass:
Per Sanden
Dennis Bergkvist
Andreas Vegel
Studioman:
Henrik Von Zwiebergk
Rigger för Stage One:
Lasse Jedemark.
Tror att jag fått med Alla svenskar nu.
//Dane
-
Tobias Norrfors
- PAR-46

- Kim Toivanen
- PAR-30

- Kontakt:
!
Nu sitter jag här med ett gäng polare och kollar på spektaklet på 104" duk. En av polarna hävda att dom framför bidragen playback. Jag menar att de flesta bidragen är singback (undantaget t.ex. finland som kanske spelar vissa instrument live?). Han tror att dom sjunger in sången ca en timme innan showen 
Nu vill jag veta från någon delaktig i produktionen hur det verkligen ligger till
Så ska ja läxa upp honom en gång för alla (förutsatt att det inte är playback ? )
Heja sverige!
Nu vill jag veta från någon delaktig i produktionen hur det verkligen ligger till
Heja sverige!
-+> www.ell.nu <+-
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
-
Johan Ohlsson
- PAR-20

- Adam Ander
- PAR-36

- Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv......... - Ort: Avesta
- Kontakt:
Hmm.. jag blev faktiskt lite besviken, tycker allt kändes väldigt oplanerat och ostrukturerat... green-room hostarna var väl ett ganska gott exempel på det
Sen tycker jag dom gjorde väldigt många "missar" med kameravinklarna, syntes väl mest under fransmannens sång (han med golfbilen).
Ljudet tyckte jag också var lite sådär, i alla fall det som gick ut i tv, tycker sången var väldigt otydlig och svag många gånger, och lite kasst "tryck" i låtarna
Ljuset var dock maffigt, men ibland kändes det lite tivoli med alla färger ibland, men tummen upp i alla fall
Sen tycker jag dom gjorde väldigt många "missar" med kameravinklarna, syntes väl mest under fransmannens sång (han med golfbilen).
Ljudet tyckte jag också var lite sådär, i alla fall det som gick ut i tv, tycker sången var väldigt otydlig och svag många gånger, och lite kasst "tryck" i låtarna
Ljuset var dock maffigt, men ibland kändes det lite tivoli med alla färger ibland, men tummen upp i alla fall
Hello, my name is Ninja.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Kontakt:
För mig lät ljudet faktiskt väldigt bra (Comhem + box + surround)...
Dock så undrar jag ifall det är blinders och strob som gäller den här gången, istället för vift... ^^
Dock så undrar jag ifall det är blinders och strob som gäller den här gången, istället för vift... ^^
//Magnus - Fegge & Mattes
- Magnus Stridsberg
- PAR-30

- Kontakt:
Jag tyckte, av det lilla jag har hunnit se (vet inte ens vem som vann ännu...) att det var alldeles för mycket vift. Dock inte i ljuset utan i kameravinklarna. Man kan ju bli både åksjuk och få epilepsi av det hela.
Personligen hade jag gärna sett en enda kamera som filmade hela scenen stillastående, lite som publiken ser det hela. Då hade man mycket bättre kunnat njuta av ljus och scenshow, vilket jag var grymt imponerad av i vissa av numren. En stor eloge till alla som arbetat med detta.
-
Tobias Norrfors
- PAR-46

Mitt omdöme..
Ljus - Världsklass! Väldigt mkt strobbande...men det gillar jag
LED - Överlag väldigt vackert.
Kamera - Under all kritik bitvis. Rule of third?!
Bildproduktion - Hade jag varit artist från vissa länder hade jag blivit lite grinig över "sammandragsklippen". I övrigt helt okej!
Ljud - Inget att anmärka på.
och slutligen...
Björn Gustafsson - Överlägset bäst på hela kvällen!
Ljus - Världsklass! Väldigt mkt strobbande...men det gillar jag
LED - Överlag väldigt vackert.
Kamera - Under all kritik bitvis. Rule of third?!
Bildproduktion - Hade jag varit artist från vissa länder hade jag blivit lite grinig över "sammandragsklippen". I övrigt helt okej!
Ljud - Inget att anmärka på.
och slutligen...
Björn Gustafsson - Överlägset bäst på hela kvällen!
Birdstreet Production
-
Oscar Edvardsson
- PAR-20

- Leif Baltazars
- PAR-64

- Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
- Kontakt:
Att dom hoppade fram och tillbaka med kamerorna var kanske något ok. Men att det inte var rätt kamera på rätt plats vid rätt tidpunkt var för j---a sunkit.
Kändes som bildproducenten kom fem-i-nio och inte varit med på repet. Vet hut!
Kändes som bildproducenten kom fem-i-nio och inte varit med på repet. Vet hut!
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Nu ska jag vara med å klaga oxo...hehhe
Bilden var inte skoj...Man fick aldrig se någon "helhet" Jag ville ju se hur brudarna såg ut
Sedan Björns röstnings grej...Under all kritik!! Vad var humorn med det? Tror ni någon i Spanien eller i Sovjet fattade något...Dom undrade nog vilket UFo eller miffo det var....Riktigt dåligt.
Bilden var inte skoj...Man fick aldrig se någon "helhet" Jag ville ju se hur brudarna såg ut
Sedan Björns röstnings grej...Under all kritik!! Vad var humorn med det? Tror ni någon i Spanien eller i Sovjet fattade något...Dom undrade nog vilket UFo eller miffo det var....Riktigt dåligt.
- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
Men Nicke, tycker du inte att ALLT Björn Gustafsson gör är asroligtSedan Björns röstnings grej...Under all kritik!! Vad var humorn med det? Tror ni någon i Spanien eller i Sovjet fattade något...Dom undrade nog vilket UFo eller miffo det var....Riktigt dåligt.
Jag håller med dig, både Ufo och Miffo på en gång. Skönt att du sa det först så jag slapp.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"