Köra slutsteg obelastat

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Andreas Salomonsson
Rookie
Rookie

Köra slutsteg obelastat

Inlägg av Andreas Salomonsson »

Hejsan. Jag hade diskussion med en kompis om att köra ett tvåkanaligt monitorslutsteg helt obelastat eller bara på en kanal. Kan det förstöra eller är de nya bättre än de som fanns förr. Eftersom vi inte alltid använder monitorer så hade det varit bra att veta eftersom vi använder aktiva idag så har vi inget problem men vi ska byta ut till ett passivt system och undrar därför om det går att köra på bara ena kanalen eller helt obeslastat eftersom det kommer att gå igenom automatiskt när de andra slutstegen går igång.

/Andreas

Niklas Svensson
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Niklas Svensson »

Få kolla ifall jag fattat det hela rätt? Du vill alltså köra 1 passiv monitor på ena halvan av ett 2 kanals slutsteg? Det går alldeles utmärkt.

Däremot fattar jag inte vitsen med att inte belasta steget med någonting ;) Kanske bara jag som inte fattar men du ska alltså ha igång steget men inte belasta det med några högtalare?
Alla andra är idioter tills det motsatta är bevisat.

Andreas Salomonsson
Rookie
Rookie

Inlägg av Andreas Salomonsson »

Du har fattat rätt...jag vill ha ett steg som monitorsteg men eftersom vi inte använder monitorer varenda gång så kommer det ibland stå obelastat eftersom det startar samtidigt som all övrig pa utrustning. Men vad jag förstår så är det ingen fara....stämmer det?

Anders Brandén
PAR-46
PAR-46
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Kontakt:

Inlägg av Anders Brandén »

Ingen fara alls!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com

Niklas Svensson
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Niklas Svensson »

Instämmer med Anders där så får du det bekräftat från flera källor ;)
Alla andra är idioter tills det motsatta är bevisat.

Skriv svar