Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Nån som har använt Robe spot 160 XT ?
Har 4 St, när de står i "Utgångsläge" är pan vriden 45 grader fel.
Så när jag i Lightjockey använder offline visualizer och tiltar till framkant på scenen, så lyser spotarna åt höger och inte rakt fram.
Nån som har något tips?
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990. Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999. Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik. Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Har du provat med annan kontroller? Hur ser det ut i verkligheten? Uppför lampan sig som den ska då? Ställer den sig i 50-50 på Pan och Tilt som default? Skall den göra det i defaultläge i Lightjockey?
Det är inte så att 50-50 läget medför att den hamnar 45° vinkel gentemot scenkanten? Om så är fallet är det inget "fel" någonstans, utom möjligtvis rigningen av lampan.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"
Hmm...Nu har jag inte varit med om detta på just denna armatur...men med en mac-250. det visade sig att det var olika "modes" i ljusbordet och lampan. det räckte med att byta på ljusbordet så funkade det bra igen.