någon som har testat detta DMX interface

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Kontakt:

någon som har testat detta DMX interface

Inlägg av Anders Frökärr »

Tänkte kolla om det finns någon erfarenhet om detta DMX interface.

VM116

Edit:

Ändrat till återförsäljarneutral länk.

//Jonas
Senast redigerad av 1 Anders Frökärr, redigerad totalt 0 gånger.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Tillverkas av Velleman, helt ok vad jag hört, har diskuterats förut lite smått här på forumet när vi pratade fria interface.

Finns även på Kjell & Co och andra ställen som säljer byggsatser och liknande från Velleman.

Användarvisningsbild
Andreas Johansson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Andreas Johansson »

Eftersom det är du som säljer det så kanske du har testat det själv?? :D

Användarvisningsbild
Toiva Savolainen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
Kontakt:

Inlägg av Toiva Savolainen »

Jag har testat den med medföljande programvara... visst den funkar och gör det den ska, men om man kan få den att funka med en trevligare programvara så skulle det vara super.
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Eller hans bror ;-)

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Toiva: det är ju ett interface som delvis är tänkt att användas med egenskriven programvara, så det är bara att koda på :)

Användarvisningsbild
Toiva Savolainen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
Kontakt:

Inlägg av Toiva Savolainen »

Jakob Carlsson skrev:Toiva: det är ju ett interface som delvis är tänkt att användas med egenskriven programvara, så det är bara att koda på :)
Precis! :D

Koda eget program från grunden för den med mycket fritid.
Eller att få den att funka med befintliga program.
Eller varför inte som DMX-input till WYSIWYG eller liknande program ;D
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Toiva: jag har haft planer på att göra ett enkelt program någon gång för DJs och andra som inte vill lära sig mycket (typ som MLJ med Manager fast enklare) men jag har inte tid eller råd att köpa in prylar att testa med. DMX in till WYSIWYG tror jag inte går, den kan bara skicka DMX.

Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Kontakt:

Finns det inga bra program med redan öppen källkod.
Sitta och skriva från grunden kommer nog ta sin lilla tid. :)
(jag vet att det är vi som säljer den (också) :D men det kan ju vara bra och höra med experterna vad de tycker) ;) pease out

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Anders Frökärr skrev:Finns det inga bra program med redan öppen källkod.
Sitta och skriva från grunden kommer nog ta sin lilla tid. :)
(jag vet att det är vi som säljer den (också) :D men det kan ju vara bra och höra med experterna vad de tycker) ;) pease out
Om du hittar ett bra program med öppen källkod så är det ju inte säkert att det fungerar med just det interfacet, du kommer säkert behöva skriva om delar av det för att det ska passa till det interfacet.

Att skriva ett program tar inte så lång tid, det är mest att man kanske vill ha några dagar på sig att sitta i sträck och inte behöva lägga tid på annat då.

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

Inlägg av Gustaf Gagge »

Har för mig att jag hört att chamsys magicQ funkar med det interfacet men jag inte provat själv

Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Kontakt:

Okej har du lust? (Jakob) :D
Jag tänkte kolla vad det kostar att importera några stycken. kanske kommer undan billigt.
Så kanske någon som kan/vill skriva ihop ett bra program. Jag har ett 10-tal DJs som vill ha modulen med ett program som är lätt att använda helst snabbknappar till VDJ eller tractor.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Jag har ingen tid att knacka kod för tillfället och vet inte när jag kommer ha tid eller ork med ett sådant projekt, för tillfället går all min tid till att koda för skoluppgifter (artificiell intelligens) och all tid jag inte gör det försöker jag vara ute och jobba :)

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Anders Frökärr skrev:Finns det inga bra program med redan öppen källkod.
Nej. Det finns ett gäng projekt men ingen samarbetar, iaf när jag kollade för typ ett år sen.
"This is the updated input list"

Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Kontakt:

Jag kolla i USA där kosta dem 402 kr. jag skrev till dem fär att kolla frakten. Jag tror de kan bli svårt att köpa direkt från fabrik (då får man nog köpa en conteiner :D ) Jag har kollat in Kina jag har inte hittat någon öppen källa, jag har endå importerat en hel del från kina.
Är det någon som har koll på skrivandet

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

Inlägg av Gustaf Gagge »

Anders Frökärr skrev:Okej har du lust? (Jakob) :D
Jag tänkte kolla vad det kostar att importera några stycken. kanske kommer undan billigt.
Så kanske någon som kan/vill skriva ihop ett bra program. Jag har ett 10-tal DJs som vill ha modulen med ett program som är lätt att använda helst snabbknappar till VDJ eller tractor.
om det nu ev funkar med magicq så har du ju ett gratis program som pratar med arkaos redan. varför behöver du du ett nytt i sådant fall?

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Gustaf Gagge skrev: om det nu ev funkar med magicq så har du ju ett gratis program som pratar med arkaos redan. varför behöver du du ett nytt i sådant fall?
Varför ska du blanda in DMX alls om du enbart ska prata mellan Arkaos och magicq? De kan prata med varandra över Artnet.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56

Inlägg av Gustaf Gagge »

är inte heller så svårt att knåpa ihop egna interface heller.

http://www.arduino.cc/playground/Learning/DMX

själva mikrodator interfacet kostar 299 ink moms på http://www.electrokit.se/

sedan är det några få extra komponenter så har du ett eget interface som dessutom är opensource

duy kan även använda freestyler dmx som är gratis http://www.freestylerdmx.be/

Anders Frökärr
Rookie
Rookie
Kontakt:

Okej
Är det någon som är intresserad av import dessa DMX inerface.
Det beror på slutkritan i know. men rycker det till lite i prylhjärnan hos någon? :D

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56

Inlägg av Gustaf Gagge »

Ian Delahorne skrev:
Gustaf Gagge skrev: om det nu ev funkar med magicq så har du ju ett gratis program som pratar med arkaos redan. varför behöver du du ett nytt i sådant fall?
Varför ska du blanda in DMX alls om du enbart ska prata mellan Arkaos och magicq? De kan prata med varandra över Artnet.
jag har inte blandat in dmx. anders pratade ju om ljus program och 'bild "program i sina senare inlägg

[highlight=red]Edit: svamlade visst lite om att ha citerat fel men icke[/highlight]

Skriv svar