Hej,
Någon som har erfarenhet av Robe ColorWash 1200E AT? Ska ljussätta en teaterproduktion i höst och skulle vilja höra lite kommentarer om denna armatur. En av de viktigaste frågorna är ju givetvis hur mycket den väsnas.
Robe ColorWash 1200E AT
- Patrik Angestav
- PAR-20

- Presentation: Ljusbordsoperatör på Dramatens stora scen, samt frilans ljusdesigner för teater, dans och konsert
- Kontakt:
-
Daniel Löfgren
- PAR-20

- Presentation: Technical sales och support på Gobo & Highlight A/S
- Kontakt:
Hej!
Har gjort ganska många jobb med nämnda armatur och jag kan inte säga något annat än att den är väldigt tyst och ljusstark.
Jag har haft en hög Robe1200E AT (Både spot och wash) i domkyrkan här i stan under ett par orgelkonserter, och dom har inte stört lyssnandet när det har spelats riktigt svagt.
En riktigt trevlig lampa...
/Danne
Har gjort ganska många jobb med nämnda armatur och jag kan inte säga något annat än att den är väldigt tyst och ljusstark.
Jag har haft en hög Robe1200E AT (Både spot och wash) i domkyrkan här i stan under ett par orgelkonserter, och dom har inte stört lyssnandet när det har spelats riktigt svagt.
En riktigt trevlig lampa...
/Danne
- Bilagor
-
- Robe 1200 spot/wash. Får det se ut hur som helst i en domkyrka...? :P
- Domkyrkan.jpg (181.34 KiB) Visad 5306 gånger
- Patrik Angestav
- PAR-20

- Presentation: Ljusbordsoperatör på Dramatens stora scen, samt frilans ljusdesigner för teater, dans och konsert
- Kontakt:
-
Magnus Karl Jansson
- Rookie

- Kontakt:
Jovisst låter den en del, men det kommer mycket ljus. Det bästa är kanske att testa? Hör av dig så ordnar vi en demo/test. SOL! Magnus Woodlite.se
info@woodlite.se
info@woodlite.se
-
Calle Brattberg
- PAR-30

Mitt största hangup på Robarna är att Zoomen är så kass. Visst, jag kanske är skadad av VL3000 (10-60 grader) istället för Robe (13-42 grader), men jag tycker fortfarande den är för smal om man inte kan ha den på 12-14 meters trim. Men då blir det ingenting kvar på backen istället... Dock är den myyyycket bättre än Mac2000 som endast har 12-29 i zoom.
Gobos skall vi inte ens prata om, men de går ju att byta...
Gobos skall vi inte ens prata om, men de går ju att byta...
Brattberg
“we are not happy till youre not happy!”
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
-
Calle Brattberg
- PAR-30

Nej, det pratades lite om spot/wash här ovan, och då sa jag lite vad jag tyckte om spottarna, Då det är mest dom jag har användt, Jag har haft washarna på lite festivaler och det är.... en 1200wash, lite blaskig i färgerna kanske.
Titta gärna på SGMs Giotto 1500 Spot/wash, rätt trevlig, och som alltid med SGM, en del finurliga detaljer...
Titta gärna på SGMs Giotto 1500 Spot/wash, rätt trevlig, och som alltid med SGM, en del finurliga detaljer...
Brattberg