Tips på högtalare till kyrka
-
Andreas Salomonsson
- Rookie

- Inlägg: 3
- Blev medlem: lör 22 mar 2008, 10:33
Tips på högtalare till kyrka
Skulle behöva lite hjälp med högtalare till en kyrka. Dom ska fungera utan någon extra bas eftersom det inte kommer användas utom vid speciella tillfällen. Har varit inne lite på Ev högtalare men tycker tt ljudet från Ev är lite "vasst". Vilket märke håller bra kvalite, det ska ju fungera till både sång och tal så ett rent ljud är ett av kraven. Kyrkan är en lokal som tar ca 250 personer men det är väl 10 m upp i tak. Någon som har något tips?
-
Anders Brandén
- PAR-46

- Inlägg: 487
- Blev medlem: mån 21 aug 2006, 19:26
- Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
Två Nexo PS8 eller PS10 borde funka bra. Jag kollar just nu på TOA HX5 till en installation, jag har tyvärr inte lyssnat på dem än, men på pappret ser de bra ut.
My 50 cents!
My 50 cents!
Anders Brandén - "Friends don't let friends use Behringer"
andersbranden.wordpress.com
andersbranden.wordpress.com
-
Per Johanson
- PAR-64

- Inlägg: 1504
- Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
- Ort: Lidköping
Vad behöv för horisontell respektive vertikalspridning, hur starkt måste de kunna spela. Vad är budgeten? Vad finns det för möjligheter till upphängning?
När du har detta klart för dig är det bara att leta efter en låda som stämmer och därefter göra ett val av fabrikat.
Alla märken i samma prisklass håller ungefär samma kvalitet (otrolig generalisering men nästan sann...). Det handlar mer om personliga preferenser.
När du har detta klart för dig är det bara att leta efter en låda som stämmer och därefter göra ett val av fabrikat.
Alla märken i samma prisklass håller ungefär samma kvalitet (otrolig generalisering men nästan sann...). Det handlar mer om personliga preferenser.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Johan Fälth
- PAR-64

- Inlägg: 751
- Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
- Ort: Jönköping
- Kontakt:
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Inlägg: 476
- Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
- Ort: Sverige
- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Inlägg: 1461
- Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
- Ort: vettet
- Kontakt:
Yeah right. Mycket hellre LDS i såna fall. Upplevde för lite headroom i den som satt på Vasan. Skillnaden mellan "tillräcklig nivå" och "distortion" var ett par dB. Möjligt att det var för kort pelare där samt att den var bruten, men kändes inte riktigt bra.
Fast det är inte läge att alla ska rekommendera sin favvolåda. Lyssna på vad Per säger och gör ett grundläggande förarbete innan man bara handlar.
Fast det är inte läge att alla ska rekommendera sin favvolåda. Lyssna på vad Per säger och gör ett grundläggande förarbete innan man bara handlar.
"This is the updated input list"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster

