Trångt i förgreningsdosan!

Här kan du diskutera olika kablar, kontakter, 19" panaler, uttagsboxar mm.
Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Trångt i förgreningsdosan!

Inlägg av Johannes Nordgren »

Tjena!

Fyllde på caset med ytterligare tre trådlösa system och vad händer?

Jo, då räcker inte förgreningsdosan till för att Sennheiser fortfarande kör med sina stora klumpiga trafos.

Är det någon som hittat några förgreningsdosor som har gott om plats och kanske kontakterna på det andra hållet?

Det får gärna få plats en ett 6HErack.

Behöver minst 6st uttag.

Johannes

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Kolla efter "Bachmann Schukorack" på starfelt.se

Den med 9 kontakter borde funka om du hoppar över var tredje.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Hans Ekdahl
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Hans Ekdahl »

Ett tips är att köpa aktiva antennsplittar och sätta i racket, då får du bättre mottagning och slipper alla trafos...

/Hans

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Asp

Inlägg av Johannes Nordgren »

Hade tänkt att köpa antennsplitt ändå, visste inte att strömfördelning sitter i den. 1st ASP2 räcker alltså till både antenndistr. och strömförsörjning för 4system!??

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Köper man Sennheisers antensplitt så finns det bara antenfördelning och spänningssplitt i den man måste ha en extern antenförstärkare oxå men de får sin ström via antenn splitten.

annars tycker jag om de som sätter en meter elsladd på sina trafos så att vårtan inte sitter direkt i utaget. då låser man inte upp en massa utag för väggvårtans skull. JTS har det så på sina trådlösa.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Hans Ekdahl
PAR-20
PAR-20

Re: Asp

Inlägg av Hans Ekdahl »

Johannes Nordgren skrev:Hade tänkt att köpa antennsplitt ändå, visste inte att strömfördelning sitter i den. 1st ASP2 räcker alltså till både antenndistr. och strömförsörjning för 4system!??
Japp precis så, sen finns det både rikt och rundstrålande antenner att välja mellan, samt externa små antennförstärkare, tror även att det finns en modell riktade antenner med inbyggd förstärkare.

/Hans

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

när jag körde Sennheiser EW så körde jag en vanlig mascot-trafo. Elfa har en sladd med färdigmonterad DC-plugg, bara att parallellkoppla dessa.

Jag frågade på sennheiser om detta skulle funka, enligt dem är det lugnt så länge nätdelen kan leverera den mängd ström som mottagarna drar tillsammans.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar