Dimbara HF don till lysrör
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Inlägg: 536
- Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
Dimbara HF don till lysrör
Funderar på att dimma lysrör så jag undrar var man hittar Dimbara HF don till lysrör och vad de kostar? eller är det kanske mer prisvärt att köpa en dimbar armatur.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Inlägg: 1223
- Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
- Ort: Falköping
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Inlägg: 536
- Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
om jag nu köper en armatur med inbygd dimmer som styrs via dali med det känns ju som att gå en omväg.Magnus Jerkrot skrev:Finns ju DMX -> DALI konverterare...
jag tänkte mer på ett hf don som man kopplar före lysrörs armaturen och sen till dill en vanlig dimmer. är ute efter att se om det är billigare än att köra en dmx styrd armatur. Det är en ide som jag tänkte labba med men behöver som sagt kunna dimma dem.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Inlägg: 1223
- Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
- Ort: Falköping
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Inlägg: 1223
- Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
- Ort: Falköping
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Inlägg: 536
- Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
aha tack! nu blev jag lite klokare. undrans om de e dyrt...
Senast redigerad av 1 Gustaf Gagge, redigerad totalt 0 gånger.
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Inlägg: 1223
- Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
- Ort: Falköping
- Jonathan Olsson
- PAR-36

- Inlägg: 289
- Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
- Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
- Kontakt:
-
Tomas Nordström
- PAR-20

- Inlägg: 98
- Blev medlem: mån 19 jan 2004, 01:00
- Presentation: Fd anställd numera frilanstekniker när jag känner för det.
- Ort: Helsingborg
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Inlägg: 536
- Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
Det låter bra tack.
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/
- Anders Plato
- PAR-30

- Inlägg: 188
- Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
- Presentation: Frilansande ljusdesigner inom scen, event samt arkitektur.
- Ort: Malmö
- Kontakt:
Plato Ljusdesign
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst

