problem med mackie srs 1500

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Johan Andersson
Rookie
Rookie

problem med mackie srs 1500

Inlägg av Johan Andersson »

jag har ett problem jag har två mackie srs1500 subbar som är trasiga
den enna var slutstegs transistornerna trasiga på så då böt jag dom och då spelar den medn när jag höjer det minsta på volumen så låter det illa jag har provat att bytt tip 127 erna och tip 122 erna på steget och har även bytt ingångskortet någon som har några tipps
och den andra har jag också bytt transistorer i och den går bara när jag få skicka in dyng hög ingångs signal då spelarden men när jag sänker ner volymen till för lågt så där den igen då får jag höja igen så startar den

någon som varit med om något liknande eller om någon har några tipps
jag har ritningra i fall någon vill titta på dom

Mvh johan andersson
Bilagor
269Aamp.pdf
ritningar på korten
(563.88 KiB) Nerladdad 257 gånger

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Svårt att säga så mycket utan att själv få pilla ;) Vad gjorde att de gick sönder till att börja med? Vad har du för bakgrund (har du koll på elektronik)? Kolla över det som sitter där, titta, lukta och mät sedan, gärna med ett oscilloskop, och se var det går fel.

PS
Snälla, läs igenom inlägget en extra gång innan du postar, personligen finner jag det påfrestande att försöka läsa igenom när det inte finns en enda stor bokstav och ingen punkt på typ 9 meningar.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Johan Andersson
Rookie
Rookie

mackie srs 1500

Inlägg av Johan Andersson »

Låderna har ståt på Harrys i Örebro, och blivit dränkta i öl, vin och sprit.
Jag har bytt 2st Tip 35c 2st Tip 36c 2st IRFP250N 1st Tip 120 och en Tip 127 för dom var det ren kortis i mellan alla ben , Detta är på det steget som låter illa vid lite volym
Jag har läst en del elektronik och jobbat en del med det har ett oscilloskop.
Jag undrar mäst om någon har varit med om något liknande så att det går snabbare, Och om någon har någar tips var jag ska börja mäta

MVH Johan Andersson

Skriv svar