Orderhantering

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Orderhantering

Inlägg av Jakob Carlsson »

Hade lite tråkigt igår och av någon anledning började jag skriva på ett webbaserat ordersystem för uthyrningsfirmor och liknande av någon anledning (vet inte varför jag började, men när jag börjat var det ganska trevligt). Tanken bakom systemet är att ha det liggande på firmans webserver och sen kan alla komma åt det var dom än är i Sverige och kolla nya uppdrag och liknande. Kommer troligtvis släppa det helt fritt om det blir färdigt :-)

Tänkte höra lite med folk vad dom vill ha i ett system som ska hålla koll på alla beställningar av utrustning och tekniker. Ska det kunna styra kaffekokaren i fikarummet precis bredvid lagret? Ska det kunna stänga av chefens dator när man tycker att han är för jobbig?

För tillfället är planen ett system som hanterar kunder, lager och orders plus allt annat som folk tycker att det måste klara av. Skriver på det när jag inte har något bättre för mig så det är ganska oklart när det finns något att visa upp, just nu kan man bara lägga till och uppatera kunder.

Det är inte tänkt att det ska bli något komplett affärssystem med bokföring och allt för det är så avancerat att jag inte förstår allt jag behöver förstå för att skriva, men fakturor och sånt ska man nog kunna skriva ut från det.

Marcus Nordlander
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Marcus Nordlander »

vi har ett sånt system som nästan är klart. Planeringskalender, stämpelklocka, hyresberäkningar, offerter, följesedel, kunder, och någon slags inventeringsfunktion så man kan se t.ex hur mycket svinn det har varit på mickabel senaste året.

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Kontakt:

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.. Kul idé.. Ett program jag saknat länge.. Har ju koll på vad som står på lagret om allt är hemma.. Men inte vad som är ute och hemma om vartannat och vet inte hur många ggr man råkat hyra ut mikkablarna till två jobb samtidigt (iofs inte så farligt.. hade varit värre om de var högtalarna eller liknande)..
Tar gärna del av ett sådant program och kommer med synpunker..

/Thomas

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Easyjob och Rentaldesk är väl 2st väl använda program inom branschen! Bara kolla funktionernna där! ;)

När vi ändå har det uppe många som använder Rentaldesk uppfattar ni att det buggar mkt?

Tack

Mvh Sibbe
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Skriv svar