C-mark

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Kontakt:

C-mark

Inlägg av Johan Rex »

Såg reklambannern här på ljudoljus för ljudonline.se...

C-Mark kör killen rätt hårt med. Vad är C-mark för märke....? Är ju inte så aktiv i branchen längre, så jag har kanske inte järnkoll, men jag hade nog inte direkt hört talas om det tidigare.

Nån som kan bjuda på lite info, skvaller o sånt intressant?
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Vet inte så mycket om kvalitet och så, men märket C-Mark inom ljud ägs av SHENZHEN BAO YE HENG INDUSTRIAL DEVELOPMENT CO.,LTD. som är ett kinesiskt företag, så det är precis som Mishi skulle jag tro.

Användarvisningsbild
Anders Plato
PAR-30
PAR-30
Presentation: Frilansande ljusdesigner inom scen, event samt arkitektur.
Kontakt:

Inlägg av Anders Plato »

Men, vad är Mishi?

känner inte igen det namnet... elller så är det någon fackterm jag inte hänger med på.
Plato Ljusdesign
http://www.plato.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Johnny Andersson

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Mishi är det största kina-märket i Sverige vad jag vet, dom har helt ok prylar om man ser på priset men dom kan gå sönder ganska snabbt eftersom dom inte alltid är bra byggda och ibland kan sakna saker (deras 2*18-basar har ofta träbitar som distans mellan lådan och hjulen, ibland kan träbitarna knäckas efter en månad ibland saknas dom vid leverans, ibland håller dom flera år). Det är ju inte heller någon superbra ljudkvalitet på högtalarna, men ska man ha ljudkvalitet så kostar det.

Skriv svar