Idol-finalen

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Per Johanson skrev:Klart det spekuleras, det är ju Svedalas näst största karaoke-gig.
Nu när finalen är större än någonsin betyder det att det tar 9 månader isf 6 månader att glömma bort vinnaren.....??
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

David: ja, Clabbe kommer vinna, utan problem, han kör sin "All you need is love" på Slagthuset i Malmö samma kväll så han vinner ju utan problem :-)

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Tobbe: det beror på vem som vinner, jag har inte hört så mycket om förra årets vinnare som man gjorde tidigare år, betyder det att fel person vann enligt Sony BMG? Om Amanda vinner i år kommer du inte glömma bort henne för dom kommer trycka på stort för hon är den första som dom är säkra på kommer slå internationellt och bla bla bla bla fem miljoner saker till som gör henne till den mest intressanta deltagaren någonsin. Själv tycker jag bara att Amanda är intressant för hon låter inte som alla andra i programmets historia.

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Historiskt sett så har det lönat sig att inte vinna Idol-finalen utan komma på andra plats eller sämre. Jag menar: Darin, Måns Zelmerlöf, Sebastian, Danny osv.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Mats: jo, man hör inget från vinnaren efter första albumet, men det brukar vara ganska bra för dom som vinner är inte superbra på en genre utan medelmåttor på allt för att klara sig igenom veckofinalerna. Dom stora vinnarna av alla deltagarna någonsin är Darin och Måns, dom var med för flera år sen men är fortfarande populära, Sebastian har försvunnit nu.

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kontakt:

Sant, efter Melodifestivalsfinalen i våras. Vem minns Agnes?

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Hörde nyss att Agnes hade släppt nytt album i våras, någon som såg någon reklam om det? Sony BMG gjorde inte direkt någon ansträngning med det albumet för jag såg inget alls om det i våras.

Användarvisningsbild
Christoffer Klofelt
PAR-20
PAR-20
Presentation: Kallas för Junior

Eventljus Stockholm AB
Gröna Lunds Tivoli
Kontakt:

Inlägg av Christoffer Klofelt »

Precis
Det e SENNHEISER EW 300 IEM G2 / E-BAND till in-ear´t fast med en annan typ av motagare som jag nämligen inte vet vad dom heter!
Christoffer Klofelt

Projektledare
christoffer@eventljus.se
Mobil: 0707-347828

Eventljus Stockholm AB
www.eventljus.se
info@eventljus.se
Vxl: 08-408 860 60
Jour: 0703-668846

Siktgatan 2 Bv
162 50 Vällingby
Stockholm Sweden
Org: 556999-2489

Användarvisningsbild
Christoffer Klofelt
PAR-20
PAR-20
Presentation: Kallas för Junior

Eventljus Stockholm AB
Gröna Lunds Tivoli
Kontakt:

Inlägg av Christoffer Klofelt »

Jag kan också rekomendera hörlurarna som följer med i satsen!
Dom är dyra men jag har skälv erfarenhet av att dom klarar en tur i tvättmaskinen :idea:
Christoffer Klofelt

Projektledare
christoffer@eventljus.se
Mobil: 0707-347828

Eventljus Stockholm AB
www.eventljus.se
info@eventljus.se
Vxl: 08-408 860 60
Jour: 0703-668846

Siktgatan 2 Bv
162 50 Vällingby
Stockholm Sweden
Org: 556999-2489

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Mats Lindgren skrev:Sant, efter Melodifestivalsfinalen i våras. Vem minns Agnes?
Hur kan man glömma dom spirorna?

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Johannes Nordgren »

För att inflika lite fakta i gissningstävlingen =)

1. Johannes JLE kör monitor, enligt honom själv i alla fall =)
2. Pm5d på monitor för det är beställt =)

Resten får ni gissa vidare på.

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46

Kontakt:

Jag gissar på M7CL på FOH, för det stod i ett tidigare inlägg.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Gustaf: kär? Agnes är ju helt okej, men jag föredrar Amanda före Agnes :P Kan bero på att hon kommer från den fina staden Lund, men jag vet inte riktigt :) Amanda har en röst som fastnar i huvudet också, kommer inte ihåg ett dugg av hur Agnes låter, vad hon sjöng för typ av musik eller något sådant, Amanda däremot, den rösten kommer man ihåg.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jakob: Kär?

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Fågelskit i huvudet fastnar det också, och man kommer ihåg det. What's your point? :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Gustaf: kanske vem vet, men vi vet ju alla nu att du är kär i Agnes ben så ;)

David: skillnaden är den att en bra artist ska ha en röst som fastnar, den ska inte försvinna ur huvudet på folk om det inte släpps något nytt på ett halvår :)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Skillnaden på fågelskit och Agnes sa du? :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

David: nej, skillnaden på artister och fågelskit, typ, vet inte varför jag skrev skillnaden egentligen :P

Säger inte att Agnes är fågelskit, men hon är ingen jättebra artist enligt mig heller, kan bero på att hon inte direkt faller inom min genre :)

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Jakob Carlsson: Vem av dom är Amanda? Är det hon blonda?

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Tobbe: båda två som ska vara med på fredag är väl blonda? :) Amanda är den blondaste om man kollar på hårfärgen, sjöng Hallelujah i fredags på ett sätt så juryn tappade talförmågan ;)

Skriv svar