Kling & Freitag

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
gzede
PAR-30
PAR-30

Kling & Freitag

Inlägg av gzede »

Någon som har några erfarenheter av den tyska högtalarbyggaren Kling Und Freitag?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja, det har jag. Vad vill du veta? Generell åsikt är dyrt och bra i alla fall dom lite kralligare serierna. Har bla använt en monitor som är bland det kaxigaste jag provat. 2x12" och så ett 2" horn.

gzede
PAR-30
PAR-30

Inlägg av gzede »

nä jag vet inte vad jag vill veta. snackade med en igår som funderar på att köpa ett gäng 12"+1.5"-toppar (vill jag minnas!).

hade aldrig hört talas om märket, men efter att jag slutat flina (Kling Und Freitag.. hur låter inte det....) så blev jag lite nyfiken på vad det är egentligen.

Vad kör dom med för element?

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

http://www.kling-freitag.de/ är adressen till K&F.

Hittar dock inte monitorn som du nämner Ingo, är det något lite äldre kanske?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja monitorerna var nog inte årets modell direkt...

Har hört en modell som jag tror heter Actor eller något liknande, hornladdad med 12", någon konmid och så en 1.5" längst upp, det var en väldigt trevlig upplevelse.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Access T5/T9, beroende på spridning. 50x40 resp. 90x40.

För övrigt verkar det vara trevliga system! Vilka firmor i Sverige har? Så man vet vart man ska ringa och be att få provlyssna :)

Vilka har agenturen? Finns det öht agentur?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ingen aning om agentur...jag har sprungit på dom i deras hemland. Skulle säga att dom är i samma klass som dom andra "bra" märkena, bara mer okända.

gzede
PAR-30
PAR-30

Inlägg av gzede »

Dialite AV-Teknik AB i Göteborg verkar det vara enligt K&F:s hemsida.
Tyvärr har dom ingen hemsida men jag tror jag ska slå en pling till dom imorrn för att få ett hum om var priserna ligger.

markus
Rookie
Rookie

Inlägg av markus »

Har använt merparten av Kling & Freitag sortimentet och är helt såld. Kan varmt rekomendera CA 1215 och enkel arton basarna (SW 118 tror jag.). För större lokaler funkar line 212 aldeles utmärkt. Dialite har hela sortimentet hemma för demo.

Daniel Börjesson
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Daniel Börjesson »

ja tror att en 212:a kostar 3195 euro swedsound har en rigg me k&f tror ja bestående av 4 st 212 (topp) och 4st 215 (sub)

Joel Lundgren
PAR-20
PAR-20
Presentation: Ljudtekniker, production manager, monitor - London UK

Inlägg av Joel Lundgren »

Yes, jag aker runt en liten turne, presidentvalet i mallorca, vi lirar kling & freitag PA, T9 toppar och B5 basar, later helt okey, dom ar sprillans nya sa vi har inte hunnit gigga med dom annu, enbart detta president-tjafset, och det ar enbart vokaler och nagra cd´s men jag aterkommer med lite mer info nar vi spelat med dom ordentligt.

Har dock giggat med en kling 15" monitor och maste saga att det ar bland det fetare jag nagansin anvant, rekomenderas varmt"!
Joel Lundgren

Skriv svar