Väderskydd JBL Eon?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.

Väderskydd JBL Eon?

Inlägg av Mikael Thieme »

Har någon sett väderskydd till Eon15, av någon modellanpassad och hyfsat presentabel modell? (Ja, mer presentabel än svart plastsäck och gaffa alltså...)

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

6 varv gladpack? Bättre diskant!
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64

Fan tro't, med ett laminat av flera lager seg sträckfolie kontra ett enda lager plastsäck... :-)

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Paraply?
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Göran Larsson
PAR-20
PAR-20
Presentation: "Faan vi arbetar inte, vi spelar musik!!!" - Punkrockaren Trindeman Lindeman

Inlägg av Göran Larsson »

Hej Mikael
Jag har vadderade överdrag till mina Yamaha MS300. Finessen är att det är dragkedja på tre sidor runt hela fronten och även dragkedja på baksidan för att komma åt kontakter mm samt en liten flärp med kardborr undertill för stativfästet och vid ena handtaget på sidan.
De är lite för stora för mina lådor (det sitter 12" i MS300) så jag tror att de kan passa även till 15". Men frågan är om det funkar på Eons "puckelrygg"?!?
Påsarna är köpta via Monacor och jag tror att det finns lite olika modeller också.

/Göran L

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Mikael Thieme skrev:Fan tro't, med ett laminat av flera lager seg sträckfolie kontra ett enda lager plastsäck... :-)
Alltså, man har minimal överlapp, men det går nog 6 varv för att täcka en hel eon. I och för sig, om man gaffar en liten avrinningslist ovanför kontaktpanelen och sen gladpackar och gaffar grillen, bara...

När vi gjorde VM i plöjning 1991 (skulle kommit 30000 pers, kom 2000 en bra dag. Regnade bort fullständigt.) så hade vi plastsäck på RCF12"+Beyma CP25-lådorna som agerade speaker vid den lilla arenan. Det räckte för att lösa uppgiften.

Det var ett skoj gig. Man lärde sig köra 4hjulsstyrd lastare med teleskoparm. Den hängde vi vårt gamla ASS-PA i och åkte runt med som mobil talanläggning. Genset på släp och speakern i hytten. Lät riktigt starkt och fint på flera kilometers håll. ASS-riggar modell 1978 tål regn, man lutar dem lite framåt bara så rinner det ut.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Carl Bergander
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Carl Bergander »

Måns Nilsson skrev:
Mikael Thieme skrev:Fan tro't, med ett laminat av flera lager seg sträckfolie kontra ett enda lager plastsäck... :-)
Alltså, man har minimal överlapp, men det går nog 6 varv för att täcka en hel eon. I och för sig, om man gaffar en liten avrinningslist ovanför kontaktpanelen och sen gladpackar och gaffar grillen, bara...

När vi gjorde VM i plöjning 1991 (skulle kommit 30000 pers, kom 2000 en bra dag. Regnade bort fullständigt.) så hade vi plastsäck på RCF12"+Beyma CP25-lådorna som agerade speaker vid den lilla arenan. Det räckte för att lösa uppgiften.

Det var ett skoj gig. Man lärde sig köra 4hjulsstyrd lastare med teleskoparm. Den hängde vi vårt gamla ASS-PA i och åkte runt med som mobil talanläggning. Genset på släp och speakern i hytten. Lät riktigt starkt och fint på flera kilometers håll. ASS-riggar modell 1978 tål regn, man lutar dem lite framåt bara så rinner det ut.

lite off topic, men finns ASS kvar? har letat på google men ine hittat någonting

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64

Göran får ett tack för tipset, Måns en liten stjärna i kanten för kul anekdot, Mats får ett resignerat himlande med ögonen. :D

Skriv svar