Ljusteknikens historia!

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Kontakt:

Ljusteknikens historia!

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Håller på med ett projektarbete om ljustekniken, är de någon som vet vart jag kan hitta info om hur de har utvecklats?

Gäst

Inlägg av Gäst »

Fråga Lightguy han vet allt om det där...

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Tips på en bok av Ulf Sandström, StageLighting Controls. Den handlar om ljusbordets historia genom tiderna samt en massa andra roliga saker!!! Jag köpte min på Spectra+ i Stockholm för några år sedan, finns kanske några kvar, ring till Uffe på Avab annars.
Work sucks, send me on tour!

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Lightguy (TMT) skrev:Tips på en bok av Ulf Sandström, StageLighting Controls. Den handlar om ljusbordets historia genom tiderna samt en massa andra roliga saker!!! Jag köpte min på Spectra+ i Stockholm för några år sedan, finns kanske några kvar, ring till Uffe på Avab annars.
Har varken tid eller råd att köpa något.
Nån webbsida måste juh ha info om tekniken?

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Rikhard skrev:
Lightguy (TMT) skrev:Tips på en bok av Ulf Sandström, StageLighting Controls. Den handlar om ljusbordets historia genom tiderna samt en massa andra roliga saker!!! Jag köpte min på Spectra+ i Stockholm för några år sedan, finns kanske några kvar, ring till Uffe på Avab annars.
Har varken tid eller råd att köpa något.
Nån webbsida måste juh ha info om tekniken?
Har inte tid att läsa en bok?????

Jag har länge undrat vad som är på väg att hända med dagens skola ("folk" skriver ju t.ex som kråkor). Jag tror jag börjar få en liten aning...

Råd? På min tid fanns det något som hette bibliotek. Jag har visserligen hört att de sparar in mycket på dem, men de kan ju inte ha lagt ner precis vart enda ett, eller?
Finns det inte på Stadsbiblioteket eller Kungliga biblioteket så har man faktiskt viss tillgång till universitetsbiblioteken även som icke studerande.

Jag tror bestämt att "internetgenerationen" är lite borstkämd :lol:
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja dagens språkbruk är hemskt, sen får Fredrik Lindström säga vad han vill. Juh är inget ord, e är inget ord, d är inget ord och så vidare. Orkar du inte kontrollera din stavning bättre än att du konsekvent släpper igenom samma fel gång på gång visar du dina läsare extremt dålig respekt i mina ögon. Det blir svårt att läsa och författaren tas för en osnuten skitunge.

Ditt sätt att använda språket speglar ditt sätt att göra affärer är en god regel som dagens unga generation borde ta till sig.

Ser jag juh eller dom där bokstavsorden i löpande text så har jag redan bestämt mig för vilken nivå min kontrahent befinner sig på. Tyvärr har jag väl lite fel ibland, det kan vara så att han bara inte har slutat att raka sig med frottéhandduk...

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Jo de kan jag hålla med om.
Men de har hänt en del sen ni skolades.
Och de kommer hända mer och mer i skolan, skulle ej förvåna mig om läraren om 10 år är en robot. :shock:
Hur kommer de då bli? Inte vet jag, de återstår att så.

Men nu back to topic *loggin offtopic* :wink:

Skriv svar