Eurovision Song Contest
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Eurovision Song Contest
Många känner säkert redan till det, andra inte. Men Spectra+ har en dagbok på nätet som uppdateras dagligen med nyheter bakom kulisserna på Eurovision Song Contest 2007.
Adressen dit är: www.eurovisiondiary.com
Adressen dit är: www.eurovisiondiary.com
//Magnus - Fegge & Mattes
- Toiva Savolainen
- PAR-46

- Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
- Kontakt:
Underbar feature de där
Jag har följt den föregående år och självklart i år med.
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

- Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv
-
Morgan Brown
- PAR-30

- Kontakt:
Ja man han bad ju om det...=) hehe Ekkorsjävel...!!
Det är ganska mycke grunkor fakiskt, på mitt bord används 2899 kanaler, och min favorit är såklart Studio Due CS4 som sitter monterad på en media spinner (en movinghead bas som man kan montera va fan man vill på och snurra den) Det går åt 6 pan kanaler 1 tilt och 5 dimmer...man blir liksom alrdig klok på dom..!
Läs Teknikspec som finns på sidan,rätt mycket skit faktiskt..!
Men när det står 10 fullsize Grand MA bord i rader blir man lite fuktig i munen faktiskt..!
Vänligen
Morgan
Det är ganska mycke grunkor fakiskt, på mitt bord används 2899 kanaler, och min favorit är såklart Studio Due CS4 som sitter monterad på en media spinner (en movinghead bas som man kan montera va fan man vill på och snurra den) Det går åt 6 pan kanaler 1 tilt och 5 dimmer...man blir liksom alrdig klok på dom..!
Läs Teknikspec som finns på sidan,rätt mycket skit faktiskt..!
Men när det står 10 fullsize Grand MA bord i rader blir man lite fuktig i munen faktiskt..!
Vänligen
Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
-
Morgan Brown
- PAR-30

- Kontakt:
Det är 7 operatörer 5 ljus 2 vidiots
op1 kör tvljus, frontljus scen samt typ 100 s4 i publiken.
op2 kör effektljus som är 16 st cyberhoist trossar med 6 B52 typ 30 tal Robe 700, 8 typ CS4 samt 16 atomic, och 12 Robe 700 på golvet.
op3 kör typ 80 Robe 1200 på scenen
op4 Kör typ 60 Robe 1200 wash på scenen, alla blinders i huset och lite LED piss i dekor etc.
op5 dvs jag, kör 106 moving i publiken 67 Robe 2500 24 Robe 700 och 15 Robe 1200 Wash, samt 8 CS4 på mediaspinners och 30 ACL set.
Sen körs video från Hippotimeline och ett MA bord.
Det fina med det hela är att vi kör giget på Tidskod, mycket bra skit, vi slipper komma ihåg verenda markering i varenda låt utan jobba mer på att titta på bilder, kameror, editera och övervaka.Fusk kan tyckas men till den hör typen av gig är det världsklass.
scenljuset körs i en session med tre st bord, dom delar alltså show med 3 bord. Jag (slipper tack och lov) detta då jag sitter i min egen session.
Morgan
op1 kör tvljus, frontljus scen samt typ 100 s4 i publiken.
op2 kör effektljus som är 16 st cyberhoist trossar med 6 B52 typ 30 tal Robe 700, 8 typ CS4 samt 16 atomic, och 12 Robe 700 på golvet.
op3 kör typ 80 Robe 1200 på scenen
op4 Kör typ 60 Robe 1200 wash på scenen, alla blinders i huset och lite LED piss i dekor etc.
op5 dvs jag, kör 106 moving i publiken 67 Robe 2500 24 Robe 700 och 15 Robe 1200 Wash, samt 8 CS4 på mediaspinners och 30 ACL set.
Sen körs video från Hippotimeline och ett MA bord.
Det fina med det hela är att vi kör giget på Tidskod, mycket bra skit, vi slipper komma ihåg verenda markering i varenda låt utan jobba mer på att titta på bilder, kameror, editera och övervaka.Fusk kan tyckas men till den hör typen av gig är det världsklass.
scenljuset körs i en session med tre st bord, dom delar alltså show med 3 bord. Jag (slipper tack och lov) detta då jag sitter i min egen session.
Morgan
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
okok, schysst... har setat hela dagen i lokalen där jag är å jobbar med en dansproduktion och känt mig nöjd över mitt bygge. Mitt första HELT egna gig, alltså jag planerat ritat ritning planerat och designar allting själv och så har jag ett "team" på 6 pers som hjälper mig bygga samt en lärare som backar mig om jag kör fast.
Är rätt långt kvar till Eurovision känner jag dock nu... :/ haha, hoppas giget går bra iaf morgan!
Är rätt långt kvar till Eurovision känner jag dock nu... :/ haha, hoppas giget går bra iaf morgan!
SMART Lights & Rigging
- Magnus Lindgren
- PAR-64

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Videoprojektionen på Mitrix och sen att använda sig av en B52 hoppas jag blir riktigt cool... Det verkar iaf så... 
-
Morgan Brown
- PAR-30

- Kontakt:
Mitrix är coolt...=) man kan fan lägga ut en bild på en stor jävla LÖK och strobba den och det ser coolt ut typ.
Det åker ju lite trossar bakom den om man säger så, och fort går dom. 500 kg 20m/min sen finns det ju 250kg det går dubbelt så fort dom är läskiga nästan så fort går dom... CYBERHOIST RULES...!!!
Men att ingen i sverige har fattat hur jävla bra Robe är än är för mig ett under..! hitills <10 bytta lampor på en rigg med >400...tjena High End...!
Morgan
Det åker ju lite trossar bakom den om man säger så, och fort går dom. 500 kg 20m/min sen finns det ju 250kg det går dubbelt så fort dom är läskiga nästan så fort går dom... CYBERHOIST RULES...!!!
Men att ingen i sverige har fattat hur jävla bra Robe är än är för mig ett under..! hitills <10 bytta lampor på en rigg med >400...tjena High End...!
Morgan
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Kontakt:
Cyberhoist verkar onekligen väldigt smidigt... Tystgående??Morgan Brown skrev:Det åker ju lite trossar bakom den om man säger så, och fort går dom. 500 kg 20m/min sen finns det ju 250kg det går dubbelt så fort dom är läskiga nästan så fort går dom... CYBERHOIST RULES...!!!
Me like Robe... Fast jag är ju en lilleputt... ^^Morgan Brown skrev:Men att ingen i sverige har fattat hur jävla bra Robe är än är för mig ett under..! hitills <10 bytta lampor på en rigg med >400...tjena High End...!
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

Vi har bara Robe dock en smula mindre..Morgan Brown skrev: Men att ingen i sverige har fattat hur jävla bra Robe är än är för mig ett under..! hitills <10 bytta lampor på en rigg med >400...tjena High End...!
Morgan
Men ett trettiotal movingheads och minst lika många scanrar har bella fått skicka upp det senaste 3åren
Har bytt 3lampor i 3st scanrar då var en fabrikationsfel så den small efter en timme. Annars har jag aldrig behövt göra mer än att rengöra dem. och då går dem riktigt mycket!
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Kontakt:
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

-
Morgan Brown
- PAR-30

- Kontakt:
Ian
Nej det kan man inte, fråga dom som Eurovision med X-spots.
Om man säger såhär, dom är väldigt bra på att kopiera saker i tjeckien. Klart Martin bygger bra saker, men det kostar ju därefter också, och fick man välja så skulle man ju ha Vari*Lite på alla gig man gör men så är ju inte verkligheten.
Så om man jämför output, driftsäkerhet och kostnad så piskar ju Robe det mesta.
sen finns det ju givetvis lampor som är bättre, men jag måste säga att Robe 700 är jag riktigt imponerad av. Det är nästan samma output som i en 2500, och som motljus räcker den väldigt långt.1200 washen är också riktigt bra.
Cyberhoist är tysta och fina, men dyra...
Morgan
Nej det kan man inte, fråga dom som Eurovision med X-spots.
Om man säger såhär, dom är väldigt bra på att kopiera saker i tjeckien. Klart Martin bygger bra saker, men det kostar ju därefter också, och fick man välja så skulle man ju ha Vari*Lite på alla gig man gör men så är ju inte verkligheten.
Så om man jämför output, driftsäkerhet och kostnad så piskar ju Robe det mesta.
sen finns det ju givetvis lampor som är bättre, men jag måste säga att Robe 700 är jag riktigt imponerad av. Det är nästan samma output som i en 2500, och som motljus räcker den väldigt långt.1200 washen är också riktigt bra.
Cyberhoist är tysta och fina, men dyra...
Morgan