MLJ-programmering

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

MLJ-programmering

Inlägg av Jakob Carlsson »

Ska köra ett gig senare i vår där tanken är att den ena scenen ska gå att köra med bara en tekniker om det behövs, så det kommer bli MLJ för ljusstyrningen.

Min fråga är om det är möjligt att köra MLJ så att man programmerar ett antal rörelsemönster men väljer färg/gobo/liknande sen när man kör ett visst rörelsemönster, det är ju inte alltid man vill ha samma färg på ett specifikt rörelsemönster.

Det som kommer köras på scenen är EVL 575 som movingheads samt dimmers för fast ljus (vet dock inte märke) och kanske lite annat kul :)

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Du menar Martin Lightjockey? Du ska använda dig av något som heter "transparent cue", se info på viewtopic.php?t=2477
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ekstam »

En fråga angående Lightjockey... har de en demovariant som går att tanka hem? precis som chamsys etc.?

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Light Jockey är gratis om man bara tittar på programmet, sen får du köpa till en Martin USB-dongel (fungerar bara med deras) för runt 8k, jag brukar hyra när jag kör gig där jag använder MLJ (billigast så för tillfället).

Du tänker på Chamsys MagicQ eller? Programmet är helt gratis även där, det är fullversionen (iaf den jag laddade ner från deras hemsida för windows och linux).

Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
www.smartlight.nu
Kontakt:

okej... jag har tankat med Chamsys MaqicQ från deras sida, fattade dock inte att det va fullvarianten. Men då är det säkert så. Vart får jag tag på Light Jockey då? sökte runt lite på martins hemsida, men hittade inget.

Funkar MLJ att köra med Wysiwyg 10 utan dongle? Bara för att känna på programmet (MLJ då alltså) är det jag främst är ute efter.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64

Tror det finns länk till nedladdningen här i forumet, sök lite så hittar du, tror det var så jag hittade, annars vet nog google (jag har inte sett någon länk på www.martin.com, tror jag hittade länk här i forumet).

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Man tankar ned det via Martins supportsida, http://www.martin.com/service/showpage. ... Jockey%202

Vet inte om Lightjockey passar med Wyg, dock har de ju en egen, inbyggd, enklare simulering.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
www.smartlight.nu
Kontakt:

Okej.. får testa lite då! Tack så mkt!

Skriv svar