Hörselslinga
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Hörselslinga
Jag fick en förfrågan att skicka ut allt ljud från en gospelkonsert i hörselslingan i helgen. Jag hade slagit av slingan eftersom den tillsammans med lokalens egna mikrofoner skapar väldigt mycket rundgångs problem. En besökande hade klagat att de inte hade hört något under konserten och ville gärna att vi använde slingan. Min fråga är har någon använt hörselslinga med trummor, bas, piano, hammond och en kör. blir det bra?
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
När vi kört med slinga så har vi i slingan kört ut sång/tal, key, gittarr, minimalt med trummor och bas...
Problemet brukar uppstå att gittarrens och basens små mikrofoner plockar upp signalerna från hörselslingan.
Problemet brukar uppstå att gittarrens och basens små mikrofoner plockar upp signalerna från hörselslingan.
//Magnus - Fegge & Mattes
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
VI hadde problem med hörsliungan här i kulturhuset i Hässleholm det slutade med att det blev ett IR system. Då får de som behöver slinga en motagare på sig och ett halsband. Blir det som jag vill så blir det ett sådant system i Pingsthyrkan i Hässleholm där det e samma problem med rundgång. Där får vi oxå stänga av hörslingan när det kommer El gitarter och Basar med en viss typ av mikar.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Pelle Berglund
- Rookie

- Kontakt: