Högtalare till konsertlokal ca 10*15 m

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Per Johanson skrev:
Marcus Jönsson skrev:
Filip Boström skrev:tack för tipsen hittils!
En väldigt ovesäntlig sak i detta sammanhang är vikten då de kommer sitta fast monterade i lokalen hela tiden. Viktigast är att de låter bra och att de inte är alltför dyra!

När det gäller Q7, måste de drivas med sina egna steg och räcker det med en Q7 per sida?

Några fler lådförslag?

/Filip
Det räcker med en Q7 per sida. Tyvär så måste de ha sina egna steg. Men du får en väldigt lätt låda som e lätt och rigga. Man bör även ha minst en Qsubb per sida oxå men det kan funka med en vanlig om man ha det.
Hur kan du vara så säker på detta? Trådskaparen har inte angivit något om vilka ljudtryck som krävs.
Nä men han skrev vad som spelades i lokalen. och kan man lite om olika musikstilar så vet man vad som krävs.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Ok så vilket ljudtryck behövs när du har en klassisk konsert?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Filip Boström
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Filip Boström »

Per Johanson skrev:Ok så vilket ljudtryck behövs när du har en klassisk konsert?
Egentligen helt irrelevant i dett sammanhang då klassisk musik aldrig spelas där.
Borde ha sagt det tidigare givetvis.

Det är som sagt mest rock/pop mm. inom den genre som ljudteknikerna på SR under 60- eller 70-talet skulle benämnt som DunkaDunka :wink:

/Filip

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Men jag vill veta hur starkt en högtalare behöver spela när det är klassisk konsert på jobbet. Vill du att jag ska skapa en egen tråd, i så fall gör jag det!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Filip Boström
PAR-20
PAR-20

Per Johanson skrev:Men jag vill veta hur starkt en högtalare behöver spela när det är klassisk konsert på jobbet. Vill du att jag ska skapa en egen tråd, i så fall gör jag det!
Då förstår jag :wink:

Starta gärna en egen tråd så e du snäll så håller vi denna till det som ämnet beskriver :wink:
/Filip

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Filip.

Jo en låda som e värt och tänka på som inte kräver några speciella steg e HK CT112 så med dubbla lådor per sida. Den har vi provat på kulturhuset i hässleholm en en likvärdig lokal. Våran lokal e 13X13 meter
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Jag röstar på D&B Q7. Vi är läskigt nöjda med våra...

Filip Boström
PAR-20
PAR-20

D&B gör ju mycket trevliga grejer. har lyssnat på Q7 i kombination med Q1 i ett array samt med Q sub o då lät det jävulskt bra och behagligt.

Dessvärre så måste man ju ha deras egna steg...

Det funkar inte alls att köra Q7 med andra setg än D&B:s egna?

Givetvis kör vi aktivt delat som jag sa tidigare.

/Filip

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Det är väl klart att det funkar. Däremot får du ju mäta/gissa dig till delning, tider och nivåer, och eq-justeringar. Det är ju fortfarande bara en förstärkare, även om man valt att sätta in signalprocessing i samma låda. Crown's I-techserie funkar ju (inte :roll:) på samma sätt.

Det är ingenting jag rekommenderar att göra dock, om du inte vet exakt vad du gör.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar