NEXO PS10 VS PS8
-
Thomas Cederström
- Rookie

NEXO PS10 VS PS8
Hej hej
Sitter i valet om att köpa ett par Nexo PS10 eller PS8. Jag har bara lyssnat på PS15 och PS10 så jag är mycket intresserad vad ni tycker om PS8an och PS8 VS PS10.
Allt jag har hört är från generalagenten i Sverige som säger att PS8an är lite mer åt hifi hållet i ljudet
Mvh Thomas Cederström
Sitter i valet om att köpa ett par Nexo PS10 eller PS8. Jag har bara lyssnat på PS15 och PS10 så jag är mycket intresserad vad ni tycker om PS8an och PS8 VS PS10.
Allt jag har hört är från generalagenten i Sverige som säger att PS8an är lite mer åt hifi hållet i ljudet
Mvh Thomas Cederström
-
Per Johanson
- PAR-64

Se andra trådar i forumet, men generellt tycker jag att PS8 är en av de mest välljudande PA högtalarna som finns på marknaden, gillar inte alls PS10 lika mycket. PS8 använd i applikationer där man inte ber den om för mycket är helt fantastisk.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Thomas Cederström
- Rookie

- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Hittade inte heller så jättemycket:
Edit: Syftningsfel
http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?t=2405Hasse Queisser skrev:PS-8 är definitivt den mest välljudande lådan i serien. På tal, sång och akustiska instrument låter den förbannat jävla skitbra på ren svenska.
http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?t=2358Per Johanson skrev:Min favorit i serien är helt klart PS8 som har en närhet och röståtergivning som är svårslagen.
Edit: Syftningsfel
Senast redigerad av 1 Jonas Larsson, redigerad totalt 0 gånger.
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
Per Johanson
- PAR-64

-
Thomas Cederström
- Rookie

-
Per Johanson
- PAR-64

Jodå, det har jag. Har ingen koll på ljudtryck och frekvensgång i siffor men ett par PS8:or och en bra mick låter väldigt naturligt, nästan oförstärkt och sitter på näsan på ett väldigt trevligt sätt. PS10 låter mycket nasalare och tråkigare, inte alls lika "osynlig" i ljudkaraktären. Sen är det möjligt att PS8 inte räcker till frekvensgångsmässigt eller ljudtrycksmässigt för din applikation, men handlar det om välljud så är 8:an mitt första val mellan dessa utan tvekan.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Thomas Cederström
- Rookie