Melodifestivalen 2007
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Tjena Jocke,Jocke Hammar skrev:
Allt högtaleri i arenan är L'acoustics (Förutom några Genelec som används som lyssning lite här och var), Lake delningsfilter, Mestadels LabGruppen FP+ 10000Q förstärkare, Yamaha PM1D mixerbord, Sennheiser in-ear och handmikar, Shure beltbacks till Countryman och Sennheiser headmics.
Hur fungerar de nya 10000Q förstärkarna? Är de verkligen så bra som de verkar på papperet?
Sorry kära moderatorer om det kanske är off-topic...
Tjipp /Eric.
- Mikael Kratt
- Rookie

- Presentation: Jobbar som Ljusdesigner / Operatör / Programmerare
- Kontakt:
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo mitt tycke så blev jag inte direkt impad på ljuset. Min kolega tommy blev inte häller impad. Det va väldigt mycket blinkande och mycket färger i mellanåt. Det va t.o.m så att i mellan åt så ljig ljuset in i kameran så den tappa fukus. Men det kanske såg bättre ut i värkligheten men inte i TV.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
Med typ 10-15 kameror på plats och en show som är live och 1,5 tim lång så är det väl inte så konstigt att ljuset slog in i kameran några gånger......Marcus Jönsson skrev:Jo mitt tycke så blev jag inte direkt impad på ljuset. Min kolega tommy blev inte häller impad. Det va väldigt mycket blinkande och mycket färger i mellanåt. Det va t.o.m så att i mellan åt så ljig ljuset in i kameran så den tappa fukus. Men det kanske såg bättre ut i värkligheten men inte i TV.
Har ni (du och kompis tommy) inte mer att anmärka så kan måste ni vara grymma tekniker själv......
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]
-
Per Johanson
- PAR-64

Hatten av till gänget som jobbar med produktionen. Snyggt, smakfullt och välljudande i min TV. Men vad i hela världen är det för låtar som kvalificerar sig till spektaklet? Och ibland undrar man ju om det inte vore bättre med playback än singback...
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

Marcus: Live såg det bättre ut än i tv msåte jag erkänna, men då har du ju också helhetsbilden. Och ljuset tycker jag gav en väldigt bra känsla utefter varje låt hur de lät. Jönsson har gjort ett väldigt bra jobb, och jag håller med Tobbe, ni måste vara grymma tekniker.
Angående kamerorna så såg jag aldrig att ljuset slog in i en kamera så att det blev ofokus, däremot slog ljuset in i kameror ibland, men så som dom flyger runt med kranarna så är det lite grejen att det ska blänka o glimma lite. Däremot blev det ofta ofokus på ett smakfullt sätt precis innan kamerabyte, vet inte om det kan vara det som du uppfattat som "dåligt"....
Angående kamerorna så såg jag aldrig att ljuset slog in i en kamera så att det blev ofokus, däremot slog ljuset in i kameror ibland, men så som dom flyger runt med kranarna så är det lite grejen att det ska blänka o glimma lite. Däremot blev det ofta ofokus på ett smakfullt sätt precis innan kamerabyte, vet inte om det kan vara det som du uppfattat som "dåligt"....
//Carpvik
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo man fick inte helhetsbilden när man titta på Tv vilket e synd det e endån en hel del publik som tittar via den vägen. Som sagt jag såg några gånger då kameran blev ut fokus när ljuset kom rakt in i den. Men jag såg även att blev fukuseringsproblem vs kamera byten.
Jag betvivlar inte att Jönsson e dålig. Jag har sett andra jobb som han har gjort som va grymt bra. Jag va med och riva efter att Lena PH va i kristianstad och det va skitsnygt ljussatt jag vet inte vem som satte det ljuset men det va samma företag iallafall.
Jag betvivlar inte att Jönsson e dålig. Jag har sett andra jobb som han har gjort som va grymt bra. Jag va med och riva efter att Lena PH va i kristianstad och det va skitsnygt ljussatt jag vet inte vem som satte det ljuset men det va samma företag iallafall.
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

Marcus: Betvivlar starkt att det vi såg vi kamerabytena var fokuserings problem. det kändes som en väldigt medveten grej...
Tänkte på en annan sak när vi pratar om att det blinkar är mycket färger osv.
För tv's skull eftersom merparten av publiken är den vägen så är det nog till stor del för att hjälpa till att skapa liv i tv liksom. men jag tycker fortfarande att det var smakfullt satt av jönsson till de respektive låtarna, även om jag kanske tyckte att tommy nilssons låt hade bland det snyggare, cleant och snyggt. hur tänker ni? kan det vara så att de blinkar och viftar lite mer för att de ska funka i tv?
Tänkte på en annan sak när vi pratar om att det blinkar är mycket färger osv.
För tv's skull eftersom merparten av publiken är den vägen så är det nog till stor del för att hjälpa till att skapa liv i tv liksom. men jag tycker fortfarande att det var smakfullt satt av jönsson till de respektive låtarna, även om jag kanske tyckte att tommy nilssons låt hade bland det snyggare, cleant och snyggt. hur tänker ni? kan det vara så att de blinkar och viftar lite mer för att de ska funka i tv?
//Carpvik
- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Det är nåt jag märkt bli mer å mer i musik-tv sammanhang, att precis innan klipp avfokusera (rätt ord?)... Kan bli riktigt snyggt ibland...Christoffer Carpvik skrev:Marcus: Betvivlar starkt att det vi såg vi kamerabytena var fokuserings problem. det kändes som en väldigt medveten grej..
//Magnus - Fegge & Mattes
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt:
Förekommer i princip i alla program nu för tiden att bildproducenten klipper med olika tekniker tex när dom går i oskärpa(med avsikt)....
och Ja det är en medveten grej...
Ungefär som om man panorerar ur bild vid klipp eller om man zoomar in/ut vid klipp....
En del tycker att det är en snygg effekt en del tycker att det ser för jävligt ut....
Smaken är ju som sagt delad.....
och Ja det är en medveten grej...
Ungefär som om man panorerar ur bild vid klipp eller om man zoomar in/ut vid klipp....
En del tycker att det är en snygg effekt en del tycker att det ser för jävligt ut....
Smaken är ju som sagt delad.....
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Marcus Jönsson skrev:Jag betvivlar inte att Jönsson e dålig.
LOL
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Cristoffer. Jag tyckte att ljussättningen på Tommy Nillsons låt va riktigt bra. Det va en av de bästa. Men jag gillar inte när det blir mycket blink med en massa färger Vilket det va i många av låtarna.
Hasse.
sorry en felskrivning av mej. Jag tycker helt klart att Herr Jönnson e kompetent och kunnig. Hannars hadde han inte fått göra det jobbet han gjorde.
Hasse.
sorry en felskrivning av mej. Jag tycker helt klart att Herr Jönnson e kompetent och kunnig. Hannars hadde han inte fått göra det jobbet han gjorde.
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Jag förstog det. Det blev bara en väldigt kul felskrivningMarcus Jönsson skrev:Hasse.
Danley Sound Labs - Hearing is believing