LAB Gruppen FP+
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
LAB Gruppen FP+
Eftersom det togs upp i en annan tråd så startar jag en ny tråd så jag slipper tjafs.
Jag undrar vilka som har testat dessa steg och vad dom tycker om dom. Eftersom Hammar bla.och säkert fler har använt sig av dom så skulle det vara kul att få veta vad som anses om dom
Eftersom många anser att LAB överspecar så skulle det vara kul att veta hur dessa steg står sig då dom enligt specar ska leverera rätt så bra med effekt.
Jag undrar vilka som har testat dessa steg och vad dom tycker om dom. Eftersom Hammar bla.och säkert fler har använt sig av dom så skulle det vara kul att få veta vad som anses om dom
Eftersom många anser att LAB överspecar så skulle det vara kul att veta hur dessa steg står sig då dom enligt specar ska leverera rätt så bra med effekt.
Johnny Andersson
- David Wennberg
- PAR-64

13000 watt på ett uttag som är avsäkrat till 3500 watt och i princip samma nätdel som 6400? Låg kontinuerlig effekt men bra peak gissar jag.
Det fräcka är ju det fyrkanaliga steget som lämnar 10000 watt totalt. Nu kan man ju bygga väldigt små monitorstegvagnar som är förbannat potenta...
Trist dock att det första Labsteget jag skickat på service kom tillbaka för någon vecka sedan, och fortfarande var trasigt
Det fräcka är ju det fyrkanaliga steget som lämnar 10000 watt totalt. Nu kan man ju bygga väldigt små monitorstegvagnar som är förbannat potenta...
Trist dock att det första Labsteget jag skickat på service kom tillbaka för någon vecka sedan, och fortfarande var trasigt
KISS. Keep It Simple Stupid.
-
David G. Åhman
- PAR-36

Jag tycker de verkar riktigt riktigt lovande. Bra priser och mycket effekt, utan att man behöver ha ett eget kärnkraftverk till varje konsert...
Om man har 13000w peak och 9dB peakar, så räcker ju 1650w kontinuerligt. Återstår att se hur det låter. Men att köra en komplett klubbrigg på ett 3HE rack som väger 15 kg inkl processor är ju lite kaxigt..
Om man har 13000w peak och 9dB peakar, så räcker ju 1650w kontinuerligt. Återstår att se hur det låter. Men att köra en komplett klubbrigg på ett 3HE rack som väger 15 kg inkl processor är ju lite kaxigt..
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo men det e väll fortfarande samma typ av switchad nätdel i dom som gör dom obrukbara till subbar?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
Obrukbar? Vi kör fP6400 till våra sub:ar, den har samma teknologi med PWM-nätdel som följer insignalen.
edit: Holy crap, nu såg jag hur mycket det skilde i effekt mellan 2400Q i 8Ohm och 10000Q, ungefär 4-dubbelt. Jag kommer lugnt upp i 120 dB per låda, antagligen mer (minns inte mätningarna), med 2400Q. Nu kommer tyvärr hiphop-MC:na att få all monitor de behöver, vilket innebär att man kommer behöva skrapa loss dem från taket.
edit: Holy crap, nu såg jag hur mycket det skilde i effekt mellan 2400Q i 8Ohm och 10000Q, ungefär 4-dubbelt. Jag kommer lugnt upp i 120 dB per låda, antagligen mer (minns inte mätningarna), med 2400Q. Nu kommer tyvärr hiphop-MC:na att få all monitor de behöver, vilket innebär att man kommer behöva skrapa loss dem från taket.
"This is the updated input list"
- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
-
David G. Åhman
- PAR-36