AVAB Presto problem
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
AVAB Presto problem
Jo jag har suttit och kört ljud några helger nu på Hässleholms revyn.
Förra helgen fick vi problem med ljusbordet. Det bara stägnde ner. Det e ett AVAB Presto. Vi prata med några så fick vi besked att det va skärmen som kunde va kass. Men kan det värkeligen va så. Kan hela ljusbordet bara stägna ner och bli helt funktionsodugligt till och från bara för att en skärm strular??
Förra helgen fick vi problem med ljusbordet. Det bara stägnde ner. Det e ett AVAB Presto. Vi prata med några så fick vi besked att det va skärmen som kunde va kass. Men kan det värkeligen va så. Kan hela ljusbordet bara stägna ner och bli helt funktionsodugligt till och från bara för att en skärm strular??
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bullen Lagerbielke
- PAR-36

- Kontakt:
-
Erik Lindvall
- PAR-36

- Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire. - Ort: Stockholm
- Kontakt:
Hej Marcus.
Hade ett liknade problem på en musikal i sthlm i höstas. Skärmen slocknade och bordet låste sig totalt och slutade sända Dmx. Vi kunde inte hitta något fel och inte Spectras service heller. Det enda vi gjorde var att nollställa bordet totalt. Då fungerade det någorlunda bättre, så prova med det om du inte redan gjort de.
// Erik
Hade ett liknade problem på en musikal i sthlm i höstas. Skärmen slocknade och bordet låste sig totalt och slutade sända Dmx. Vi kunde inte hitta något fel och inte Spectras service heller. Det enda vi gjorde var att nollställa bordet totalt. Då fungerade det någorlunda bättre, så prova med det om du inte redan gjort de.
// Erik
-
Niklas Olsson
- PAR-20

- Kontakt:
Ang om en skärm kan få ett bord att stänga av sig helt så har jag varit med om ett liknande problem med en bärbar dator. Så fort man kopplade in den externa skärmen så stängde datorn av sig!!! det visade sig då att ett stift i d-sub'en till skärmen var böjt och kortslöt mot något annat stift. Så även om det låter extremt långsökt (även i mina öron) så skulle det nog rent teoretiskt kunna vara så.
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Tja Marcus.....du har inte lagt manuset på bordet,
! Jag hade problem med ett presto, då skärmen började blinka vilket ledde till att ljuset på scen börjadde blinka till ibland. Lämnade in bordet som visade sig ha fel på kretskortet som monitorn kpplas in i som sedan hade spridit sig vidare till moderkortet...fråga mig inte varför det kan säkert Bullen förklara bättre!!
Work sucks, send me on tour!
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo det e så att bordet fiunkar utan problem nu när det har kommit dit en TFT skärm. Jag höprde oxå att Regionteatern i växjö hadde samma problem med CTR skärmar framförallt när skärmarna har kommit till åren. Som tur e så blev det inte helt mörkt för dimmern ligger kvar på med det ljusmomentet om den tappar DMX signalen.
Men man tycker att ett sådant ljusbord sla lägga av helt och bli funkttionsodugligt bara för skärmen lägger av. Det känns lite beta
Men man tycker att ett sådant ljusbord sla lägga av helt och bli funkttionsodugligt bara för skärmen lägger av. Det känns lite beta
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Jo det va så att den inte gick till den förinstälda blacken tan den gick direkt till det senaste momentet.
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Kontakt:
OKej, konstigt!!! Men det var ju tur att det inte blev Black på scenen!!! Vi hade ett rent h...e när vistan kraschade påp HBG Stadsteater under ett genrep....vi hade 4 universum som vi var tvungna att rycka men vi klarade det innan nästa moment skulle gå så ingen på scenen märkte något!!
Work sucks, send me on tour!