Myggor vad skall man ha??
-
Martin Johansson
- PAR-30

Myggor vad skall man ha??
hallå!
skall köpa myggor till våra shure system och nu undrar man vad man skall ha...
har kört med både någon akg (mins inte vilken modell) och den va inte så kul. har även testat sennheiser mke-40 ew (fast jag tror den jag körde va någon äldre modell) och den va riktigt trevlig!
skall användas till konferans.
men vad kör ni och vad kan ni rekomendera?
mvh//martin
skall köpa myggor till våra shure system och nu undrar man vad man skall ha...
har kört med både någon akg (mins inte vilken modell) och den va inte så kul. har även testat sennheiser mke-40 ew (fast jag tror den jag körde va någon äldre modell) och den va riktigt trevlig!
skall användas till konferans.
men vad kör ni och vad kan ni rekomendera?
mvh//martin
Martin "Barni" Johansson
Ljud-/Ljustekniker
Mail: Barni at moretec se
---MoreTec---
Ljud-/Ljustekniker
---MoreTec---
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Shure WL185 är väl ett helt OK val om du ska ha en kardioid konferens-mygga.
Finns ju även som superkardioid (WL184) och rundtagande (WL183).
Du kan kolla in
http://www.shure.com/ProAudio/Products/ ... 83_content
Tjipp /Eric.
Finns ju även som superkardioid (WL184) och rundtagande (WL183).
Du kan kolla in
http://www.shure.com/ProAudio/Products/ ... 83_content
Tjipp /Eric.
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Det jag använder E Contryman E6 som e ett earset. Jag tycker att det e bökigt med myggor det vill lätt runda. Men kräver dom mygga så får det bli Shure WL185.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
-
David G. Åhman
- PAR-36

Jag har använt Luthmans skitbilliga skit-earset, TSM HS-06.. är en lite halvflummig kopia på Countrymans E6. funkar riktigt bra, betyligt bättre än någon vanlig mygga jag använt. Passar på 9 av 10 huvuden utan tejp (som e6 mao). Definitivt värt att titta på även om man kanske bör ha med en spare på samtliga gig 
-
Martin Johansson
- PAR-30

jo de e ju tyvärr så att det är just mygga jag skall ha=( men det får man leva med... direkt när det är något som skall sättas på huvudet på dom där föreläsarna så tycker dom att dom ser ut som madonna....
ja shuren låter ju intressant mycket för att man inte behöver bygga om dom!!!!
tack för svaren än så länge.
Martin "Barni" Johansson
Ljud-/Ljustekniker
---MoreTec---
Ljud-/Ljustekniker
---MoreTec---
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jo vanliga headset så tycker som att dom likna Madona. Men det funkar med de små Earseten bara för att de e så diskreta.Martin Johansson skrev:jo de e ju tyvärr så att det är just mygga jag skall ha=( men det får man leva med... direkt när det är något som skall sättas på huvudet på dom där föreläsarna så tycker dom att dom ser ut som madonna....
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Jo jag undrar har de mickarna en bra och jämn kvalitet. En kund till mej köpte in några stageline som ska vara samma som TSM och när han och jag provade dom så lät ingen av som lika.David G. Åhman skrev:Jag har använt Luthmans skitbilliga skit-earset, TSM HS-06.. är en lite halvflummig kopia på Countrymans E6. funkar riktigt bra, betyligt bättre än någon vanlig mygga jag använt. Passar på 9 av 10 huvuden utan tejp (som e6 mao). Definitivt värt att titta på även om man kanske bör ha med en spare på samtliga gig
-
David G. Åhman
- PAR-36

Jag vet inte, av de 5 eller så jag köpt och sålt har samtliga låtit bra. Någon jämförelse mellan dem har jag inte gjort. Det kan ju vara så att Stageline köper b-batchen från samma fabrik, de kostar väl ungefär hälften så mycket som TSM. Behöver ju inte betyda något såklart men det är en möjlighetMarcus Jönsson skrev:Jo jag undrar har de mickarna en bra och jämn kvalitet. En kund till mej köpte in några stageline som ska vara samma som TSM och när han och jag provade dom så lät ingen av som lika.David G. Åhman skrev:Jag har använt Luthmans skitbilliga skit-earset, TSM HS-06.. är en lite halvflummig kopia på Countrymans E6. funkar riktigt bra, betyligt bättre än någon vanlig mygga jag använt. Passar på 9 av 10 huvuden utan tejp (som e6 mao). Definitivt värt att titta på även om man kanske bör ha med en spare på samtliga gig