HK Audio

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Johan Engstrand
Rookie
Rookie
Kontakt:

HK Audio

Inlägg av Johan Engstrand »

Funderar om det är nån här som kört med de lite större systemen av HK?
Har bara testat de mindre,de låter iallfall kanon.
Vore fint om nån har lust att skriva några rader om vilket system de provat,samt kommentarer.

Johan Engstrand
Rookie
Rookie
Kontakt:

Kanske ska tillägga att jag menar de aktiva systemen,typ actor,d.e.a.c.o.n samt projektor.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har jobbat endel med HKs CT 112 och CT118 system. jag är väldigt nöjd med det och väldigt lätt jobbat system. 112 är ett 12"1" låda som man både kan ha som monitor men även PA finns ttvå brytare på baksidan. Aktiv eller Pasiv den andra e en EQ för PA eller Monitor. 118 är en 18 subb dom e väldigt lätt att hantera.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Tycker ärligt talat att dom jag lyssnat på låter rätt trist, nasalt och jobbigt. Har sprungit på Actor och Projector och är inte imponerad av någon av dem. Skulle lätt välja d&b´s motsvarigheter istället även om prisskillnaden är substansiell.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30
Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!

Inlägg av Samuel Nielsen »

Per: Tror att du har sprungit på alla dom där blå serierna.. Dom håller jag med om att dom låter lite trist och platta, tråkiga, riktigt illa med.. Men prova och ge PRO serien en chans. Det är Cohedra, Contour serien. Dom kommer att förvåna. Cohedra och Contour serien är ljus år ifrån Actor och Projektor. Skicka ett PM om du är i stockholm och har tid så kan jag dema dom..! :D

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Per.. jag håller med dej. Aktor och Projektor impar inte på mej häller jag har aldrig fått tilll det med de riggarna. Men CT gör det. Det e som samme säger de e ljusår ifrån och lätt att få till ett bra ljud. Men som sagt det e en annan prislapp på dom.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Ok, kommer gärna och lyssnar kompis! Ingen Stockholmsvisit utan fullt program planerad just nu tyvärr.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30

Per: Visst har du åkt FOH på julgalan på turne?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Nja turné och turné. Jag vickade på några gigg åt Gert Pettersson i Malmö och Göteborg för ett par år sedan när han var ute med nåt annat. Men du har supplyat när jag varit och hälsat på med bland annat Christian Kjellvander och Samuel Ljungblahd. Halvtrist PA ena gången och väldigt bra PA andra. Förstklassigt bemötande båda gångerna dock!

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Per: Åker du med Ljungbladh??
//Carpvik

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Nä, jag är den ständige vikarien, båda giggen var vick. Jag gjorde bara en helg med Ljungblahd åt någon som jag inte minns hur det gick till, det kan ha varit Arnekvist kanske?

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30

Per: Just så var det.. Det var trevligt båda gångerna.. Hoppas att vi träffas igen, det var ju ett tag sedan sist.. åker du med någonting nu eller?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Nä, just nu är jag är pappa och jurist på heltid. Men jag kan tänka mig att vicka om något kul dyker upp, så vem vet?!

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Vad var det tråden handlade om nu igen...

FÖRLÅT!!!!

Johan Engstrand
Rookie
Rookie
Kontakt:

Okejj,om man kikar på Dd då,forty line,fifty line. Kommentarer!?

Johan Engstrand
Rookie
Rookie
Kontakt:

Db skulle det stå.....

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Kontakt:

Inlägg av Kjell Andersson »

jag har ett HK Projector i mitt band, det är bra ibland... i små dämpade lokaler låter det skitbra, utomhus och i stora lokaler behöver man komplettera med tex 18" basreflexlådor för att få bra botten. Sammanfattningsvis låter det lite hårt i mid och är totalt utan botten. Vill man inte ha den absolut lägsta botten och vill kunna spela högt och framförallt långt är det ett bra PA. Det är för övrigt till salu, skicka PM vid intresse. Själv funderar jag på DB fifty line, alt RCFs aktiva lådor, men är ev även sugen på Musicson, fast då passiva, synpunkter på dessa tre mottages tacksamt medelst PM.

Skriv svar