Jag spelar till 90% i bygdegårdar och liknande lokaler på 100m2 eller strax över det.
Dom är ju ofta relativt kvadratiska och jag tycker aldrig jag riktigt får till det med basen.
Därför frågar jag nu er experter som säkert nån gång under er karriär spelade i denna typ av lokal, vad funkar egentligen bäst för jag tycker det är svårt att få jämn bas i rummet med horn, blir lätt små punkter med massor av bas.
Jag har klurat och av nån anledning fått för mig att man kanske ska ha konventionella basreflexlådor istället för horn, kan detta vara en bra ide?
Varianten jag då tänkt mig är detta element http://www.eminence.com/proaudio_speake ... B_CAT_ID=1
I en basreflexlåda som rekommenderas i pdf:en till höger, den verkar kunna spotta ur sig ca 120db på 1m håll vid 300w och rullar av vid ca 35hz där jag tänkt mig ett högpassfilter, hade tänkt mig 4 st såna basar i varsin låda, kan det funka tro?
Borde ju bli prisvärt då man får 4x15 för typ 7000kanske med lådor....
Topparna jag ska ha till är eminence rakt igenom och dessa börjar vid ungefär 150Hz och uppåt....
Så kan detta funka eller bör man satsa på nått annat istället? 18" tex?
Behöver inga värsting grejer utan bara hyffsad saker, spelar inte för så kräsen publik utan är mest jag själv som vill kunna dra på lite när man har fester med polarna
Såg lite det postiva med enkla 15 då man lätt kan anpassa efter hur mycket man behöver och inte behöver ta med hela skiten jämnt....
Mvh jimmy